S obzirom da se google profilisao kao najbolji internet pretraživač a da bi na njemu zauzeli dobre pozicije daćemo vam savete koji će vam to i omogućiti ako ih se budete pridržavali. Ovde ćemo vam izneti neke od najbitnijih google smernica za naredni period.
Razvijanje veb sajta je dosta nalik građenju kuće - bez čvrstog temelja, kuća će se srušiti. Dosta se radova na temelju mora obaviti pre nego što se krene sa gradnjom zidova i ploča i pre nego što možete živeti u njoj.
Jedna od najvećih grešaka koju možete napraviti tokom razvijanja veb sajta je da zanemarite SEO. Čak i ako se fokusirate na to da pretvorite vaš veb sajt u nešto najneverovatnije što je neki korisnik video, ako zanemarite SEO, trud vam se neće isplatiti.
Bilo da se radi o potpunom redizajnu ili samo ažuriranju, evo par razloga zašto morate uzeti u obzir SEO:
I poslednji razlog zašto vam je SEO potreban tokom razvijanja i dizajniranja veb sajta je:
- Zaradićete više novca
Kako bi vam pomogli da ostvarite sve to, sastavili smo listu SEO postupaka na koje morate obratiti pažnju prilikom razvijanja i dizajniranja vašeg veb sajta.
Ako vaš postojeći veb sajt nema dobar izgled i funkcionalnost, posetioci će brzo napustiti vaš sajt pre nego što pogledaju šta imate da im ponudite.
Funkcionalnost veb sajtova odnosi se na način na koje su veb stranice vašeg veb sajta strukturisane. Gugl će lakše krolovati (crawl) vaše veb stranice ako su one dobro organizovane. Do najudaljenije stranice treba da imate najviše 3 klika to je preporuka.
Interni linkovi donose link juice. Link juice širi PageRank na vaše veb stranice što ih može učiniti vidljivijim i istaknutijim na Gugl pretragama što znači da će ih više korisnika videti. Google bolje zna šta se nalazi na vašem sajtu ako su stranice međusobno dobro linkovane.
1. Savet: Sad je neophodno imati blog. Na blogu ćete pisati tekstove i na taj način držati sajt stalno ažuriranim a ujedno ćete iz određenih tekstova linkovati glavni tekst na sajtu. Ako se bavite PVC stolarijom, prodajete sobna vrata, sigurnosna vrata. Na blogu ćete napisati jedan od tekstova koje su prednosti PVC stolarije iz tog teksta ćete ključnu reč PVC stolarija linkovati ka glavnoj strani u meniju koja se zove PVC stolarija, nadam se da vam je ovo jasno. To zovemo interno linkovanje koje pomaže google da bolje shvati za šta su bitne pojedine stranice vašeg sajta.
Krolovanje i indeksovanje vašeg veb sajta nije tako lako kao što mislite. Vi ćete verovatno uzeti u obzir različite načine na koje možete dinamički da prikažete vaš sadržaj na vašem vebsajtu: AJAX, Java Script, Flash, XML itd. Morate se pobrinuti da vaš sadržaj bude prikazan na takav način da ga pretraživači lako kroluju i indeksiraju.
Kao što već znate flash se više ne koristi jer pretraživači nisu znali kakav je sadržaj na fleshu i nisu jednostavno znali gde da svrstaju takav sadržaj pa ga nisu indeksirali
Drugi metod prikazivanja dinamičkog sadržaja koji je poznat kao veoma težak za pretraživače da ga kroloju i indeksuju je AJAX. Ako koristite AJAX da dinamički prikažete sadržaj na vašem veb sajtu, a Gugl obeshrabruje njegovo korišćenje (sem ako baš ne insistirate na tome), veliki broj vaših veb stranica možda neće biti indeksiran. Na nekom veb sajtu sa preko 1 hiljadu veb stranica, ni njih 20 neće biti indeksovano.
2. Savet: Šta bi trebalo da uradite
Izbegavajte korišćenje Ajaxa i flash-a, ifram-ova na sajtu, obezbedite da roboti mogu kvalitetno da popišu sve stranice na vašem sajtu. Obavezno napravite SITEMAP i prijavite je na google webmaster tools
Tako ćete moći da pratite da li se sve stranice vašeg sajta indeksovane na google pretragama.
Puknuti linkovi i greške na veb sajtovima mogu učiniti da vaš veb sajt bude veoma težak za navigaciju, što će nervirati korisnike i pretraživače.
Stalno će im izlaziti stranica PAGE NOT FOUND.
Obrišite sve linkove koji su vodili ka stranicama koje više ne postoje.
3. Savet:Šta bi trebalo da uradite
Pregledajte vaš veb sajt na Google Search Console i iskoristite alatku “fetch as Google” kako biste utvrdili bilo koju grešku u krolovanju. Ispravite sve “Not Found” greške za važne veb stranice sa 301 redirekcijom, i upamtite da obeležite sve što ispravite sa opcijom “Mark as fixed”.
Sa skoro 60% pretraživanja koja se danas obavljaju preko mobilnih uređaja, ključno je da vaš veb sajt bude optimizovan za mobilne, tablete, iphone i dr. Google za mesec dana počinje da ostvaruje ono što je obećao a to je da će pretraga preko mobilnih uređaja imati prioritet u odnosu na desktop. Sajtovi koji su optimizovani za mobilni imaće prioritet. To je znači sad standard, vaš sajt mora biti mobile responsive.
Ako odmah na početku udružite napore za razvoj mobilne i desktop verzije veb sajta znači da ćete imati jednake šanse sa svim drugim sajtovima u vezi pozicija na pretraživačima.
Zašto je to google uradio. Pa jednostavno je, ako sajt nije optimizovan za mobilni, prilikom otvaranja na ovom uređaju sajt će biti gotovo neupotrebljiv i imaće veliku odlaznost sa prve pregledane strane a to vam povećava bounce rejting što je loše. Vaš bounce rejting bi trebao da bude u granicama između 26 i 40% to se smatra normalnim sve preko toga nešto nije u redu. Bounce rating možete pogledati na google analytics ako imate instaliranu.
4. Savet: Šta bi trebalo da uradite
Kako Gugl širi AMP (Accelerated Mobile Pages – Brže mobilne stranice) na sve rezultate pretrage za mobilne uređaje, ovo je savršeni trenutak da uključite AMP u vaš novi vebsajt. AMP će veb stranice vašeg sajta, pružiti korisnicima munjevito brzo, što može smanjiti vaš bounce rejting, doduše ovo je nova tehnologija i još nije počela kod nas da se primenjuje. Ono što možete da uradite je da sajt bude responsive, da slike budu prilagođene mobilnim uređajima i da izbacite sve one scripte koje otežavaju učitavanje sajta a nisu neophodne. Da proverite vreme učitavanja vašeg sajta i kako je optimizovan koristite sledeću alatku google mobile friendly
Brzina veb sajta i korisničko iskustvo idu ruku pod ruku sa optimizacijom za mobilne uređaje kao stvari od velike važnosti za vaš veb sajt. Oba se mogu uraditi tokom procesa razvijanja veb sajta kako bi bili sigurni da se vaši posetioci ne nerviraju dok borave na vašem vebsajtu.
Bezbedno možete testirati minifikaciju (minification), kombinovati i eksternalizovati skripte i stilske jezike (stylesheets), i odložite učitavanje JavaScript-a kako bi se uverili da se vebsajt sa lakoćom pokreće.
Savet:5. Šta bi trebalo da uradite
Za proveru koliku ocenu vam ima sajt, brzina učitavanja i optimizovanost scripti možete iskoristiti besplatnu alatku na sajtu tools.pindom.com Prvi utisak je kao i u životu veoma bitan. Neke statistike kažu da klijenti u prvih 5 sekundi odlučuju dal će ostati na vašem sajtu ili će otići. Ukoliko se vaš sajt i ne učita za to vreme vi vidite gde ste onda.
Posebno su problematični sajtovi urađeni u wordpressu ako nisu dobro optimizovani
Za bolju optimizaciju wordpress-a pogledajte našu stranicu koja govori o tome kako optimizovati wordpress
Rich snippets privlače korisnike sa visokim rejtingom, breadscrumbs, i relevantne informacije koje se pretražuju. Oni se pojavljuju ispod hiperlinkova u tekstu rezultata kako bi naveli korisnike da kliknu na vaš link umesto na nečiji drugi. Kad posetioc vidi 5 zvezdica ispod vašeg linka to će sigurno stimulativno delovati na njega da klikne baš na vaš sajt. To je sve bitno zato što statistika kaže da 70% posetilaca završi u prvih 5 rezultata pretrage.
Jer kad tome dodate i 3-4 google oglasa ispred prvih rezultata to je razumljivo.
Rich snippets su ekvivalent za onlajn flajer. Želećete da vaš flajer poziva ljude da kliknu na njega, i to možete uraditi praveći uverljiv primerak sa prelepim slikama. To je prvi korak kako bi ih privukli na vebsajt; vaše ostale funkcije će obaviti ostatak posla.
6. Savet:Šta bi trebalo da uradite
Kako biste bili bolji u rangiranju od vaše konkurencije, moraćete da dodate strukturirane podatke na vaš veb sajt. To će učiniti da podaci koje ubacujete budu pogodni da se pojave pod skupom tagova (rich snippets). Postoji i shema.org koja je gotovo obavezna.
Da bi ste znali šta vam se dešava na sajtu, koliko se posetioci zadržavaju, koje stranice posećuju, da li kupuju proizvod, da li koriste forme na sajtu, da li koriste chat ako je instaliran, morate imati instaliranu google analitiku.
Praćenje vam pokazuje koliko je efikasan vaš veb sajt, kao i šta biste mogli da poboljšate kako biste imali veće prihode.
7. Savet:Šta bi trebalo da uradite
Posetite guglovu alatku koja se zove Google Analytics otvorite nalog i instalirajte kod za praćenje na vaš veb sajt.
U google analitici možete postaviti između ostalog i posebne ciljeve za praćenje. Ciljevi mogu biti razni: da li je neko kupio proizvod, da li je otišao na thank you page ako je forma u pitanju, možda ste postavili chat na sajt pa želite da znate dal ga ljudi koriste itd.
Pored toga, možete sprovesti paralelne testove za različite ciljeve kako bi dobili važne podatke o tome šta da radite i gde možete da napredujete.
Šta mora da sadrži vaš novi ili redizajnirani veb sajt:
Možda vam ovo sve izgleda previše komplikovano ali ako izdvojite određeno vreme da sve uradite kako treba, to će vam se sigurno isplatiti.
Ukoliko imate bilo kakva pitanja da vam još malo pojasnimo neke stvari ili da nam izložite svoja iskustva slobodno ostavte komentar ispod teksta, takođe otvoreni smo i za pohvale i kritike ne brišemo komentare
Ukoliko vam je ovaj tekst bio koristan, sigurno će biti i vašim prijateljima pa vas molimo da ga podelite na vašoj društvenoj mreži. Hvala!
Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2022. godini....
Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...
Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...