Šta nam donose najnoviji SEO trendovi u 2024 godini. Šta je to što je postalo već standard a šta su smernice za ovu godinu.
Veštačka inteligencija (AI) menja način na koji ljudi stupaju u interakciju sa sadržajem na mreži. Google-ov AI algoritam je posebno vredan pažnje. Predstavljen pre nekoliko godina, algoritam - nazvan RankBrain - igra važnu ulogu u Google-ovim faktorima rangiranja za rezultate pretraživača (SERP).
Dakle, veliko je pitanje, kako optimizirati SEO za RankBrain? Iako gugl neće pričati o detaljima, stručnjaci veruju da su signali korisničkog iskustva primarna odrednica. Tu mogu biti uključeni faktori od stope učestalosti klikova (CTR) pa do vremena provedenog na stranici. Treba da očarate i angažujete čitaoce korisnim, dobro organizovanim sadržajem.
Zahvaljujući inovacijama kao što su Google Assistant, Appleov Siri i Amazonova Aleka, tehnologija glasovnog pretraživanjće u 2024 značajno napredovati. Kako je tehnologija postajala sve bolja, to je postala i popularnija. U 2020 godini 20% pretraga na mobilnim uredjajima obavljeno je preko glasovnog biranja.
Da biste optimizovali za glasovnu pretragu, razmotrite svoje ključne reči koje ste koristili na stranici i dal one odgovaraju glasovnim pretragama. Prepoznajte duže fraze koje ljudi koriste u svakodnevnom razgovoru. Glasovne pretrage imaju tendenciju da se poboljšaju sa dužim, prirodnijim zvučanjem fraza. Kada ljudi kucaju, imaju tendenciju da skraćuju. Na primer, kada osoba glasovno pretražuje kucaće duže fraze na primer: „Koji su novi SEO trendovi za 2022.?“ tako i vi treba da optimizujete svoj title tag, onako kako će neko izgovarati. Mi koristimo razne softvere kako bi došli do ovih fraza kako korisnici traže nešto na guglu.
Google je ponovio da je kvalitet sadržaja presudan za uspeh u rangiranju. Ali, šta „kvalitet“ znači za Google? Pogledajte princip SAP ili eng.E-A-T: stručnost, autoritativnost i pouzdanost. Ovi faktori pomažu u određivanju ima li veb stranica korisnog kvalitetnog sadržaja. Ovaj princip je posebno relevantan u poslovnim nišama koje spadaju u oznaku „vaš novac, vaš život“ , poput zdravstvene zaštite i finansija. Gugl ne želi da savete o zdravlju daje portal koji nije medicinski, jednostavno nije relevantan.
Postoji nekoliko načina na koje možete osigurati kvalitetan sadržaj. Prvo odlučite se kojoj ciljnoj grupi se obraćate to će vam omogućiti da razumete kakav sadržaj cene vaši klijenti. Drugo, sprovedite istraživanje namere pretraživanja koje vam pomaže da upoznate potrošača. Treće, koristite ove informacije za stvaranje sadržaja koji odgovara formatu koji vaši korisnici preferiraju. Na primer, ako hranite tinejdžere, video je verovatno poželjniji. Ako uslužujete stariju publiku, video može biti manje privlačan. Morate se svakoj ciljnoj publici obratiti na način koji će najbolje razumeti.
Konačno, imajte na umu SAP dok pravite sadržaj. Potvrdite tvrdnje statistikama i činjenicama. Link do poznatih veb lokacija, poput URL-ova „.edu“ i „.gov“. Imati autoritativne sajtove koji vode ka vašem sajtu tzv. backlinkove još jedan je način da dokažete da ispunjavate kriterijume SAP-a.
Google Discover je pokrenut 2017. godine, stvarajući novu vrstu pretrage - onu koja čak i ne zahteva korisnički upit. Discover je još jedan od Google-ovih alata kojim upravlja AI (Veštačka inteligencija). Alat za preporuku sadržaja identifikuje obrasce ponašanja korisnika tokom vremena i postepeno uči ove navike. Pomoću ovih informacija Discover može da identifikuje najtačniji sadržaj koji će najverovatnije zanimati korisnika.
Google Discover već polaže pravo na više od 800 miliona aktivnih korisnika. Da biste se pojavili, ne morate da radite ništa posebno. Ako Google indeksira vašu stranicu, ona će biti uključena. Sadržaj se rangira na osnovu algoritama koji proveravaju kvalitet sadržaja i interesovanje korisnika. Iako Google nije saopštio precizne faktore, čini se da su istorija lokacija, istorija pregledanja, upotreba aplikacija, kalendari, istorija pretrage i lokacije kuće i posla relevantni.
CTR ili Click True Rate je jedna od stavki uradjena u svrhu preciznijeg rangiranja sajtova. Gugl sve čini za bolje korisničko iskustvo. Primećuje da posetioci na neke sajtove (koji su na prve 3 pozicije), manje klikću u odnosu na one koji su od 3 do 10 pozicije. U tom slučaju ti sajtovi koji imaju bolji CTR biće i bolje rangirani. Mada nije sve tako prosto to će biti osnov za novu stavku u algoritmu pored svih ostalih.
U suštini vrlo je jednostavno. Korisnici koji pretražuju internet kucaju u gugl pretraživač odredjene pojmove, pitanja itd. kako bi dobili odredjene odgovore ili rešili neke svoje probleme ili se pak samo zabavili. Vi ste ti koji trebaju da daju odgovore na ta pitanja.
Gugl rezultati pretrage su naši sajtovi i blogovi. Zato je neophodno svaki tekst koji pišete mora biti fokusiran kao mogući odgovor na neko pitanje.
Na primer neko kuca na guglu Šta je SEO? vi želite da se pozicionirate za tu reč na guglu. Prvo što treba da uradite je da istražite šta su već drugi sajtovi pisali na ovu temu. Vi bi onda trebali da napišete kvalitetniji i bolji tekst.
Naslov stranice ili title tag koji se vidi u rezultatima pretrage mora dati naznaku da ćete baš vi dati pravi odgovor. Naslov može glasiti Šta je SEO i zašto vam je neophodan. Druga stvar je meta description ili opis stranice to je deo ispod naslova na rezultatima pretrage. Tu bi takodje trebalo napisati nešto zanimljivo što će privući posetioca da klikne baš na vaš sajt.
Ako ste ovo dobro odradili velike su šanse da će vam CTR biti preko 10% što je zadovoljavajuće.
Moramo da napomenemo da ovo neće biti dovoljno za neke ozbiljnije niše. Ukoliko vam sajt nema rejting i autoritet kod gugla, dobar tekst i onpage optimizacija neće biti dovoljni. Moraćte da radite na izgradnji S-A-P-a.
Kao što glasovna pretraga postaje sve popularnija, video snimci na internetu takođe su eksponencijalno u porastu. Studije Google-a i drugih organizacija pokazuju da bi 6 od 10 ljudi radije gledalo online video zapise nego televiziju. Na mnoge načine izgleda da je YouTube sada postao nova televizija.
Sadašnji korisnici interneta, posebno milenijalci i mlađi, radije dobivaju informacije putem online videa, bilo u akademske svrhe ili samo za zabavu. Zbog toga bi primena videozapisa na mreži trebala biti imperativ za većinu preduzeća. Kvalitetan video može privući mnoge korisnike ako je dinamičan održava pažnju.
Da biste dosegli više ljudi s vašim video zapisima, morate da ih optimizujete za korisnike koji pretražuju. Da biste to učinili, koristite odgovarajuće ključne reči u opisu i naslovu vašeg videa koji garantuje da ce video dostici najveći broj ljudi koji su zainteresovani za tu temu.
Kad je posetilac došao na sajt sad ga trebate što duže zadržati. Ovo ćete uspeti ako pišete kvalitetne i zanimljive tekstove koje će ljudi voleti da čitaju. koji će dati prave odgovore na postavljena pitanja.
Gugl preko algoritma prati koliko se posetioci zadržavaju na vašem sajtu, koliko su stranica pregledali, gde su otišli posle vašeg sajta dal su dobili informacije koje su tražili.
Kako bi poboljšali zadržavanje na sajtu, savet bi bio da ispod teksta ubacite još 3-4 druga teksta kako bi posetioc pročitao još neki vaš tekst. Što imate više pročitanih tekstova to će vaš sajt dobiti manji bounce rate.
Suprotno od ovoga ako posetioc dodje na vaš sajt i posle manje od 10 sekundi klikne dugme BACK i ode sa vašeg sajta, guglu je to znak da posetioc nije dobio ono što je tražio. Nije strašno ako je to par posetioca ali ako je veliki broj gugl zna da vaša stranica nije kvalitetna za tu ključnu reč.
Gugl želi da se stavite u ulogu korisnika vašeg sajta i zapitate se da li pružate odgovor na namere korisnika zbog kojih su došli na vaš sajt. Da li je vaš Brend od poverenja? Da li je lako korišćenje vašeg sajta? Da li se brzo učitava na mobilnom? Kakav je vizeulni doživljaj dok čita vaše tekstove (slike na sajtu, video materijal, veličina fonta)?.
Da li su korisnici dobili ono zbog čega su došli na vaš sajt? Da li ste razumeli njihove namere? Kakav je rejting i reputacija vašeg sajta?
Ako ste pravilno sagledali sva ova pitanja i dobili većinu pozitivnih odgovora na dobrom ste putu ka boljim pozicijama na guglu.
Najkvalitetniji sadržaj može ostati nezapažen ukoliko sajt nije optimizovan za mobilne. Gugl čak ručno pregleda kako se sajt pokazuje na mobilnom telefonu, kakav sadržaj pruža, i koliko ima kojekakvih iskačućih prozora. U buduće morate smanjiti iskačuće prozore, jer je utvrđeno da to nervira korisnike sajta. Morate naći druge načine kako ćete istaći nešto što želite.
Pišite kvalitetan sadržaj koji je bolji od konkurencije. Obradite svaku temu tako da možete sebi da kažete nema dalje. Kada napišete kvalitetan tekst morate ga optimizovati. Optimizujte TITLE i META DESCRIPTION tag kao da je oglas u pitanju. Obavezno glavna ključna reč u naslov, a opis da bude zanimljiv tekst, kako bi privukao što više ljudi da kliknu na vaš sajt u rezultatima pretrage. Kao da je Oglas. Fokusirajte tekst na jednu ključnu reč, tako ćete podići verovatnoću da vaš tekst izbije na prvu stranu gugla. Pišite različite sadržaje u smislu prodajne stranice (Sales pages), stranice koje su zanimljive za šerovanje, stranice koje generišu subscribere itd.
Nije tajna da su backlinkovi još uvek najbitniji za bolju pozicioniranost sajta. Ali ne bilo koji linkovi, samo sa kvalitetnih dobro rangiranih portala i blogova koji idu iz teksta, ne iz futera.
Radi globalno misli lokalno. Prijavite vašu firmu u gugl mapama kako bi možda i preko mapa izašli na google pretragama. To vam daje ozbiljnost u poslovanju a guglu daje znak da ste relevantna firma za taj region.
Čitaoci mogu vrlo brzo da otkriju ko je ekspert u kojoj oblasti a ko nije, dok će blogeri šerovati najkvalitetniji sadržaj. Isplati se pisati kvalitetne tekstove. Na ovaj način ćete generistati puno kvalitetnih backlinkova besplatno.
Ponašajte se kao da ste rok zvezda. Vodite računa o svojoj publici. Osluškujte šta je zanima, kako da joj pomognete, bolje je imati 50 pravih pratilaca nego 500 nekih za koje ne znate ni ko su ni šta ih interesuje.
Gugl je izjavio da će smanjiti uticaj domena koji imaju ključnu reč u sebi. Fokusirajte se na Brend. Ukoliko pominju vaš Brend u drugim medijima napredovaćete na guglu za mnoge ključne reči. Kod gugla ćete na taj način stvoriti veliki autoritet, tako da sve što objavite može doći na prvu stranu. Baš kao i ovaj naš tekst SEO smernice za 2018 godinu
Pokušavajte da otkrijete koja bi to pitanja bila koja interesuju korisnike pa onda kvalitetno istražite datu temu i napišite odgovore na ta pitanja. Korisnici uglavnom koriste internet da dobiju odgovor na neka pitanja, da se zabave ili nešto nauče. Vi se pronadjite šta vam najviše leži.
Gugle je uveo AMP (Akcelerator Mobilne Stranice) kako bi poboljšao brzinu učitavanja sajtova. Korisnici danas hoće brzo da dobiju odgovor na problem koji ih muči. Ukoliko vi možete brzo da im servirate odgovor ostaće kod vas na sajtu. Ukoliko vam se sajt sporije otvara otici ce sa njega pre negoli otvore drugu stranicu, na taj način vam se povećava bounce rejting. Postoji nekoliko kvalitetnih AMP pluginova za wordpress.
Kao i u jednom gradu ako su ulice male i zakrčene, korisnici će biti nervozni. Zato je mnogo bitno da napravite pravilnu i kvalitetnu infrastrukturu sajta kako bi se korisnici kretali lako i brzo. Koristite pravilo najviše 3 koraka do krajnje destinacije
Ukoliko imate prodavnicu obavezno optimizujte sadržaj za gugl rich snippet. Vaši proizvodi će u pretraživaču izgledati bogatiji sa rejting zvezdicama (google review). Tako će se lakše odlučiti da kliknu baš na vaš proizvod. Ujedno to vam stvara i odgovornost o pruženim uslugama, kako ne bi imali loših komentara. Nemojte se bojati ni pokojeg lošeg nije to ništa strašno, uvek ima ljubomorne konkurencije.
Featured snippet je nulta pozicija na guglu. Ukoliko je neko postavio pitanje a vi ste napisali tekst sa tim istim pitanjem i sažetim odgovorom, velikaverovatnoća je da ćete izaći na nultu poziciju. Broj poseta će vam se drastično povećati.
Prebacite se na https – sigurnosnu konekciju. Gugle će davati objašnjenja da sajtovi nisu sigurni ako nemaju https protokol.
Osvežavajte stare stranice koje su imale dosta poseta sa novim informacijama. Ukoliko želite da promenite i link obavezno koristite 301 redirekciju kako ne bi izgubili rejting stranice. Stranice koje nisu imale pregleda i smatrate da nisu relevantne više slobodno obrišite.
Što kaže stara narodna: „Ne držite sva jaja u istoj korpi“. Ukoliko vaši posetioci dolaze isključivo preko organske pretrage to nije dobro. Može se desiti da padnete na guglu pa da vam stane prodaja. Gradite vašu reputaciju na raznim kanalima koji su pogodni za vaš biznis kao što su instagram, fejsbuk, linkedin itd.
Svuda koristite shemu za proizvode, artikle, neće vam se povećati pozicija ali će vam proizvodi bolje izgledati na rezultatima pretrage a samim tim biće i više klikova
Ukoliko vam je ovaj tekst bio koristan, sigurno će biti i vašim prijateljima pa vas molimo da ga podelite na vašoj društvenoj mreži. Hvala!
Korisni saveti kako da unapredite posetu na sajtu....
Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...
Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...