Image

ČESTITAMO OSVOJI STE NAGRADU

Nagrada je besplatna SEO analiza vašeg sajta, analiza servera, trenutna pozicija vašeg sajta za ključne reči koje su iz vaše branše. Besplatan savet kako da ispravite te greške.

SEO BLOG

Prenosimo vam naše osmogodišnje iskustvo

21 SEO savet da izbegnete black SEO u budućnosti

Kako izbeći BLACK SEO: 21 SEO savet koji će vam spasiti sajt u budućnosti

napredna SEO / ofpage optimizacija

Napredna SEO offpage optimizacija

Ako mi je rangiranje promena tokom poslednjih nekoliko meseci išta pokazalo, to je da loše sprovedene strategije kreiranja linkova (link building) koje mnogi od nas nazivaju strategije „belog šešira“ (white hat) mogu biti mnogo opasnije od strategija „crnog šešira“ (black hat) kao što je kupovina linkova. Kao rezultat dobronamernog ali kratkovidog kreiranja linkova, mnogi veb sajtovi su doživeli ozbiljne padove u rangiranju i poseti. Bilo da primenjujete „crne“, „bele“ ili strategije kreiranja linkova koje god nijanse sive, trudite se da ne radite ništa od ovih 21 stavki koje ćemo izneti u ovom tekstu. Sve što ću vam ovde izneti je isključivo moje mišljenje i iskustvo koje sam stekao u proteklih 8 godina baveći se SEO optimizacijom.

Postalo je veoma jasno da su poslednja ažuriranja Pingvin algoritma pogodila veb sajtove koji imaju previše agresivne link building kampanje. Ta vrsta sajtova je primenjivala ono što ja zovem „neetički principi Gugla”: veliki broj linkova u tekstovima slabog kvaliteta.

Došlo je do devalviranja snage loših linkova, a ne kazni. Guglov odgovor prema svakoj vrsti spam linkova varira, ali svaka strategija kreiranja linkova postaje sve riskantnija kako se približavate "sivoj zoni".

1. Redirekcije domena na glavni domen

Iako tehnički gledano nisu oblik kreiranja linkova, 301 redirekcija domena je vrsta manipulacije linkova koju bi svaki SEO stručnjak trebalo da razume. U praksi nije bilo većih problema da je Google penalizovao glavni sajt. Sa najnovijom verzijom Pingvin algoritma 4.0 pojavile su se tvrdnje da može biti problema. Ti domeni koje ste kupili neće dati nikakvu korist glavnom sajtu jer nemaju prema sebi kvalitetne linkove, a ni sadržaj!. Može se desiti da Google učita kroz novi domen sve tekstove sa glavnog domena, pa će vam se pojaviti više sajtova sa istim tekstom, što ne valja jer se tretira kao duplicirani sadržaj.

Bilo bi bolje napraviti neke unikatne sadržaje na tim sajtovima, ojačati njihov DA i PR preko nekih kvalitetnih portala, a koji nemaju vezu sa vašim dosadašnjim sajtom. Pre toga još prilikom kupovine domena treba obratiti pažnju da se domen vodi na drugo lice, drugi email, drugu adresu, drugi hosting, IP adresu, telefon, i tako dalje, pa tek onda linkovati glavni sajt.

Moj savet je kupiti domene zbog konkurencije na ključnu reč (ako vam je to strategija) i ne raditi ništa. Mada, moram vas razočarati, uskoro će i domeni sa ključnom reči izgubiti na jačini.

2. Mreže blogova i loše izrađeni gostujući postovi

Ukoliko vam je SEO strategija pravljenje mreže blogova i sajtova u velikom ste problemu. U Guglu mrze mreže blogova i farme sajtova – lažne blogove za koje se unosi “reda radi” sadržaj kako bi ih povezali sa svojim veb sajtovima ili veb sajtovima svojih klijenata. Dosta nas je ovo radilo – i opeklo se.

Guest postovi ili druge vrste unošenja sadržaja na proverenim veb sajtovima je mnogo bolja taktika. Ipak, morate uzeti u obzir i to da strategija na koju se oslanjaju mnogi, gostujući postovi na blogovima niskog kvaliteta, veoma podseća na link spam što nije dobro. Imajte u vidu da blogovi i sajtovi lošeg kvaliteta takođe imaju beklinkove koji su takođe spam.

Na kvalitetnim blogovima nije bitno da li objave imaju 400 ili 500 reči, dovoljno je da stavite 2-3 linka (više od toga bi upropastilo objavu). Proverite pre objava backlink profile sajta ili bloga na kome želite da objavljujete.

3. Marketing članci kao spam

Prekomerno linkovanje članaka je i dalje zastupljeno kod novajlija u SEO optimizaciji. Ubacite jedan ili dva linka u tekst po vašem izboru i počeće napredovanje u rangiranju. Niste na prvoj strani pretrage, ali uradite to još jednom i bliže ste tome.

Nemojte objavljivati PR saopštenja i dopise za javnost, trudite se da sadržaj bude autentičan, koristan i zanimljiv koliko je to moguće, pa ćete jednim udarcem postići višestruke efekte. Kontaktirajte čitane sajtove i blogove za saradnju jer su sigurno i oni sami dobro rangirani, obavezno tražite da vam daju follow linkove (kad su nofollow nemate koristi, ili vrlo malo).

S obzirom da je sve veća pojava tekstova sa lošim sadržajem, Google je rešio da linkove iz takvih tekstova ne vrednuje mnogo.

Vodite računa: ako u svakom tekstu na sajtu ili blogu na kome želite da uradite objavu stoji mnoštvo linkova, velika je verovatnoća da je sam sajt/blog devalvirao sa snagom linkova (nije kažnjen, ali njegovi linkovi više nisu jaki da bi mogli vas da preporuče za neku ključnu reč). Kao i sa svim spam linkovima, rizik da ćete dobiti strožu kaznu se povećava proporcionalno procentu sličnih linkova u vašem profilu.

4. Blogovi sa jednom objavom

Ironično nazvani „Web 2.0 Blogs“ od strane nekih spamera, ovi blogovi sa dve stranice na sabdomenima veb sajtova kao što su Blogspot i Wordpress gotovo da nikada ne ugledaju svetlost dana. Nakon otvaranja besplatnog prostora i unošenja sadržaja kroz članak ili dva, u sajt se zatim „ubrizgava“ velika količina linkova uglavnom sa sajtova lošeg kvaliteta.

Urkos njihovoj rasprostranjenosti, ovi vebsajtovi ne utiču mnogo na rangiranje. Ulaze linkovi bez velikog kvaliteta i snage, a izlaze linkovi sa gotovo nikakvim uticajem. Oni i dalje opstaju jer sa pristojnim besplatnim templejtom, klijentima se može prikazati link na stranici koja uopšte ne izgleda loše. Gugl ne mora da uradi mnogo kako bi ih iskorenio, jer oni nemaju nikakav uticaj i ne rade ništa.

Proverite DA i PR sajta na kome vam stavljaju link. Ako je DA (autoritet domena) ispod 20, nemate nikakve koristi od tog linka, shodno tome i tretirajte takav sajt, bez obzira koliko je lep.

5. Plaćeni linkovi na vebsajtu

Linkovi u zaglavlju (footeru) vebsajta su nekada bili u modi. To je takođe radio jedan moj drug i imao je velikog uspeha u tome neko vreme. Kažem neko vreme jer je strategija dugoročno pogrešna, u šta se i sam uverio.

Gugl je umanjio njihovu moć jer većina linkova u zaglavljima koji vode na druge veb sajtove su tu ili zbog Gugla ili su plaćeni linkovi. Gde bi ste drugde postavili sitewide link na koji ne želite da korisnici kliknu?

Penguin algoritam je pogodio određeni broj veb sajtova sa velikom proporcijom sitewide linkova (u zaglavlju) ili futeru za koje mnogi ne bi rekli da su manipulativni. Preterana upotreba linkovanog teksta je pogodila sve. Ovo pokazuje da ako je nešto rasprostranjena praksa u industriji ne mora nužno da znači da je isplativa strategija.

6. Plaćeni linkovi u sadržaju

Nikada neće postojati siguran način da se otkrije svaki plaćeni link. Ipak, lakše je nego što mislite da ostavite dokaz za sobom kada to radite na veliko. Morate verovati prodavcima linkova da ih neće učiniti suviše očiglednim, i ostalim kupcima da izbegavaju neželjenu pažnju na njihovim veb sajtovima. Ali, ako jedan kupac sa kojim nemate veze nepromišljeno kupuje linkove, kroz kasnije ispitivanje se može doći do veb sajtova sa kojih oni kupuju te linkove, a na kraju i do vas samih. Nezgodno, zar ne?

Ako kupujete linkove, nije dovoljno samo da znate šta radite. Uverite se da svi koji su uključeni znaju šta rade. Gugl ne prašta kada je u pitanju kupovina linkova.

7. Razmene linkova

Razmenjivanje linkova zahteva dosta poverenja u druge. To je situacija kad vi postavite nečiji link, a taj neko ne postavi vaš link kod njega, nego linkuje neki drugi sajt, a tamo neki treći ili četvrti linkuje vaš. Kod cirkularnih linkova, jaki ste i suptilni koliko i vaša „najslabija karika". Moje mišljenje je da ukoliko ste dovoljno pametni da izbegnete da vas uhvate, sigurno ste dovoljno pametni da stvarate i pišete nešto fantastično što će stvoriti vrhunske rezultate i smanjiti rizik nego da stvarate cirkularne linkove.

Za slabije upućene: klasična razmena linkova “ja tebi ti meni” nema nikakvog uticaja na SEO.

8. Saopštenja za javnost koja su niskog kvaliteta

Ozbiljni online mediji i blogovi ne objavljuju PR saopštenja koja u kvalitativnom smislu nemaju nikakvu vrednost i koja su masovno poslata na stotine adresa, a evo i zašto. Najpre jer imaju cenovnik, odnosno, media kit, za takvu vrstu usluge. Dalje, tu su urednička politika, troškovi, vreme, odgovornost za napisanu reč, provera informacija… S druge strane, onaj ko odluči da plati za plasman PR saopštenja potrudiće se da ono izgleda kao kredibilan novinski članak. Naposletku, tu je i niša, te je potpuno beskorisno da vam prijatelj koji vodi popularan blog o baštovanstvu objavi saopštenje o otvaranju nove prodavnice sportske opreme u Ušću.

PR saopstenja za javnost niskog kvaliteta

Moje iskustvo pokazuje da:

  • - bombardovanje različitih portala i blogova saopštenjima za javnost ne donosi ništa;
  • - objavljivanje ovakvih saopštenja takođe ne donosi ništa;
  • - stoga ako ste publisher pažljivo birajte koji sadržaj “sa strane” ulazi na vaš sajt; a ako “gurate” saopštenja, neka ona budu u skladu sa tematikom sajta/bloga, i koncipirana kao vest, kao informacija vredna čitanja.

Ako je vest loše napisana i nezanimljiva niko se neće ni zadržavati na tom sajtu. Samim tim ni vrednost sajta nikad neće porasti kao ni linkovi sa tog sajta. Nisam siguran da li to treba pripisati lošem PR-u, lošem SEO-u ili oboje.

9. Cloaking

Cloaking je poznata blackhat SEO praksa doduše, sve manje prisutna, a koja podrazumeva korišćenje nedozvoljenih tehnika koje predstavljaju neki vid obmane.

Jedna od tehnika Cloakinga je sakriven tekst na strani, bilo da je on u boji sličnoj boji pozadine, ili se nalazi u nevidljivom delu polja, a može biti pozicioniran van ekrana.

Druga metoda znači da se korisniku prikazuje različita stranica od one koju je želeo da poseti, u zavisnosti od toga da li je korisnik čovek ili robot pretraživača. Ovu tehniku koriste blackhat SEO-vci kada žele da se postaraju da pretraživač prikaže njihovu stranicu, koja iz raznih razloga ne bi bila prikazana, a tehnika se naziva cloaking.

10. Direktoriji ili upisi u baze

Do sada se prilično iscrpno govorilo o ovoj temi. Zaključak je da Gugl želi da devalvira snagu linkova iz baza koje nemaju prave standarde. Možete pogledati video i objavu Meta Katsa (Matt Cutts) o plaćenim linkovima.

Da li bih platio novac da se nalazim u tim bazama?

Da li je većina veb sajtova koja se nalazi na listama kvalitetna?

Da li se na listama nalazi link ka preduzeću/firmi ili vebsajtu?

Ako je odgovor na sva ova pitanja negativan, nemojte trošiti vreme na povezivanje/linkovanje. Ako možete da upišete vaš sajt u DMOZ direktorijum to je odlično.

Čak i dok sam pisao ovaj tekst, deluje da je Gugl počeo da deindeksuje baze lošeg kvaliteta. Efekat toga je do sada minoran – što možda pokazuje njihov mali uticaj na poboljšanje rangiranja – ali moraćemo da sačekamo i vidimo konačnu ocenu.

11. Link Farms i mreže

Moj prijatelj je imao farmu sajtova po ovom prncipu: kupuje se velika količina domena i svaki domen generiše neki sadržaj sa interneta vezan za tematiku domena. Sa tog sajta idu linkovi ka drugim sajtovima i tako se podiže međusobni rejting. Dok je Google apdejtovao Page Rank svi sajtovi su mu bili PR 4 i PR 5. Nisam ga već neko vreme pitao kakva je situacija sa tim, ali vidim na mozu da su svi devalvirali po DA i PR.

Pretraživači su danas veoma pametni kada se radi o ovoj stvari i uspeli su da uoče link farming u različitim permutacijama. Priznajem, možda možete pronaći jednu permutaciju – jedan sistem – koji vam u ovom trenutku odgovara, ali pogodite šta? To neće raditi sutra; neće uspeti na duže staze.

12. Društvene mreže i linkovanje sajtova

Linkovi sa većine društvenih mreža nemaju nikakvu vrednost. Gugle je to više puta dokazao, a to će vam sa velikom mukom potvrditi mediji i blogovi koji su zapostavljali SEO i plasirali sadržaj isključivo na mrežama (uz boost), jer su se naišli u veoma nezavidnoj poziciji otkako je Fejsbuk promenio algoritam.

Međutim određena šerovanja u velikom broju nekog kvalitetnog sadržaja može da bude Guglu pokazatelj da je to bitan i kvalitetan sajt, te mu poboljša poziciju.

Savet je uvek se trudite da istražite neku temu, pronađete nešto zanimljivo i kad to objavite to će vam dati dugoročni efekat. Morate da razmišljate kao Google da bi bili uspešni u SEO optimizaciji.

13. Spamovanje linkovima po forumima

Linkovanje na forumima nema većeg efekta, ali znam da mnogi nikad neće prestati sa postavljanjem linkova na forumima. Forumi koji se ne mogu izboriti sa spamom se brzo pretvore u prostor prepun pretumbanih fraza i linkovanog teksta. Bing-ov webmaster forumi su upravo takav tužan primer.

Ukoliko je forum kvalitetan, pruža dobre informacije, vodi anti spam politiku, vredi se potruditi na tom forumu i kvalitetnim informacijama probati odobrovoljiti webmastere da puste neki follow link.

Savet: ne gubiti previše vremena na forumima, oni su bili popularni jedno vreme dok nije bilo ozbiljnijeg sadržaja na internetu, sad se svaka tema obrađuje kvalitetno tako da nema potrebe tražiti informaciju po forumima.

14. Donirani linkovi

Neki koriste ovu metodu tako što budu nekom web developeru donatori sa 5 ili 10 USD, a onda im on objavi link ka sajtu. Ako sajt nema kvalitet, nema ni efekta.

To nije stvar na kojoj treba da gradite svoju SEO strategiju. Niti je dugoročno, niti ima ozbiljan efekat.

15. Spam profil

Iako su spam profili slični linkovima do kojih se slučajno dolazi na proverenim domenima, ipak zaslužuju da se o njima kaže pokoja reč zbog velikog broja.

Ono što će vas pogoditi je kada vam se profilno ime i/ili linkovani tekst ne poklapaju sa vašim veb sajtom ili brendiranim imenom.

spam-profil- auto-delovi

Moje ime je Auto Delovi!?

Kada neko ode na neki link i on se indeksuje, Gugl najčešće tumači tu stranicu kao korisničku stranicu i shodno tome je vrednuje. Očigledno je da Guglov sistem za devalviranje linkova profila u ovom trenutku nije savršen. Znam da se dobro osećate ako nekada na lak način negde ubacite link, ali spam profil linkova predstavlja odličan primer trčanja u mestu, da se izrazim slikovito.

16. Spam komentari

Da sam inženjer u timu koji je zadužen da se obračunava sa spamom na internetu, prvu stvar koju bih uradio bilo bi da ne vrednujem linkove u komentarima ili da svi budu nofollow po default.

Hajde hipotetički da kažemo da Gugl jednako vrednuje svaki link, bez obzira gde se on na stranici nalazi. Koliko jedna dvehiljaditina snage linka na malo poznatoj stranici vredi vama?

Možda sam nešto propustio ovde, jer ne mogu da zamislim da spam komentari išta vrede po bilo kojoj ceni.

17. Kupovina domena ili celih sajtova

Kupovina domena zbog njihovog kvaliteta linkova je odavno poznata i to se radi uveliko. Bilo bi dobro da se nastavi sa radom na tim sajtovima i blogovima a ne samo da se iskoriste kao backlink resurs.

Kupovina domena i dalje radi, ali samo u retkim slučajevima, ako se uspešno izvede.

U svakom slučaju ako je bio kvalitetan sajt a bivši vlasnici žele da ga prodaju ili ugase ovo ne treba propustiti.

Mnogi intezivno prate neke domene ako vlasnici zaborave da ih produže u roku 15 dana oni ih kupuju, a zatim ili preprodaju po višestrukoj ceni ili preuzimaju.

18. Linkovanja sa istog servera

Linkovanje sa istog servera

Ukoliko ste web master i postavljate sajtove na svoj hosting, vodite računa šta pišete kao anchor text u futeru. Ako stalno pišete jednu te istu frazu izrada sajta ili web dizajn Gugl će to shvatiti kao preteranu optimizaciju. Koristite različite reči ili ime firme. Ključna reč ako se ponavlja previše deluje kao spam.

19. Kupovina backlinkova iz Indije

Ni slučajno ne kupujte backlinkove iz Indije, Filipina ili bilo koje druge zemlje. Ove sam naveo jer ih tamo ima najviše. Gugl će vas okarakterisati kao spam sajt. Ovo važi i za followerse, stranice, apsolutno sve!

20. Skriveni linkovi

Nipošto se nemojte igrati sa ovom stavkom! Stavljanje linkova sa style="postition: -999px" da link bude van ekrana ili skrivanje linkova da se ne vide na sajtu ista boja kao boja pozadine su nešto što se strogo sankcioniše! Obično to rade web masteri da bi iskoristili sajtove svojih klijenata kao backlink resurs. Za sada još možda i prolazi varijanta sa pozicijom ali ćete doživeti pad kad tad.

Moj savet nikada to ne radite.

21. Nemojte kopirati tuđe tekstove i slike

Kopiranje tekstova sa tuđih sajtova je najstrože zabranjeno.

Gugle ne voli plagijatore. Uzmite neku temu, istražite je i napišite unikatan tekst o njoj. Dopunite tekst sa lepim slikama, relevantnim grafičkim rešenjima i video prilogom ako je moguće. Pročitajte ovde kako se to radi.

Guglovi algoritmi prepoznaju slike jer su slike samo gomile jedinica i nuli. Ako vec uzimate neku sliku sa interneta onda je promenite bar 30% i sačuvajte pod drugim imenom.

ZAKLJUČAK

I sam sam svojevremeno prošao kroz većinu ovih stavki, iskusio i sad osećam gorak ukus izgubljenog vremena u prošlosti.

Naravno, ni jedno iskustvo pa ni loše, nije loše samo po sebi. S obzirom da sam prošao kroz sve ono što ne treba raditi, uz savladane prave načine sam se okrenuo pravim i dugotrajnim vrednostima koje sada donose više nego zadovoljavajuće rezultate.

Ova lista nije zamišljena kao sveobuhvatna, ali bi trebalo da prikaže vrste spamova koji postoje, zablude i greške koje su u upotrebi a koje mogu penalizovati vaš sajt što će vas u budućnosti mnogo više koštati nego da sada krenete ispravnim putem.

Button social

Name: Sasa Rebic Website: Title: SEO expert u NetVision

6 nadolazecih SEO trendova

6 nadolazećih SEO trendova koji će uticati na rangiranje

Najpre Penguin, a onda Hummingbird i sada RankBrain....

detaljnije
10 besplatnih seo alatki od google

10 Besplatnih SEO alatki bez kojih ne možete

Ukoliko želite da se bavite SEO optimizacijom ne možete bez ovih alatki...

detaljnije
7 SEO saveta pri pravljenju sajta

7 SEO saveta o kojima morate voditi računa prilikom pravljenja sajta

O čemu još morate voditi računa pored onpage optimizacije...

detaljnije

Da li vam se sviđa naš rad?

Ukoliko imate nekih pitanja, ideja za projekte koje ne možete da ostvarite, slobodno nas pozovite možda možemo zajednički nešto da napravimo.

detaljnije

KONTAKT

Image
LOKACIJE:
Prvog maja 44 a, Borča
Kneza Miloša 47, Beograd
Image
Telefon
+381 11 33 22 140
+381 61 16 87 157
Image
E-MAIL
info [at] netvision.rs
Image
Radno vreme
Pon-Pet 9.00a - 17.00
Sub 12.00 - 14.00