Image

BRZI KONTAKT

Digitalni marketing

Marketinska agencija NetVision

Digitalni marketing

Digitalni marketing u 21 veku

Danas se sve digitalizovalo sve je poprimilo svoj digitalni oblik sve je postalo 1 ili 0. To je osnova jednog Bita. Naše omiljene ploče, albumi (rodjenje deteta, venčanja ili naši prijatelji), knjige i vesti čitamo preko tableta, mobilnih telefona ili desktop računara, sve je u digitalnom obliku. S obzirom da je sve prešlo u digitalni oblik pojavila se potreba za digitalnim marketingom.

Šta je Digitalni Marketing?

Odgovor je prost:
"Digitalni marketing ima za cilj promovisanje proizvoda i usluga na jednom ili više elektronskih medija kao što su: TV, RADIO, SMS, INTERNET MARKETING."

Šta je svrha Digitalnog Marketinga

Bavite se određenim poslom i hoćete da što veći broj ljudi vidi šta to vi nudite, tu nastupa digitalni marketing. On ima zadatak da Vas uspešno pozicionira na medije koji emituju digitalni sadžaj kao što su internet, TV ili radio. Ovde ćemo govoriti o internetu kao jeftinijem ali trenutno najposećenijem mediju.

Istorija Digitalnog Marketinga

Da se vratimo malo u istoriju. Moj dobar prijatelj puk Bogi kaže nije ovo nikakvo novo doba, pita me od čega su ti tvoji čipovi, ja kažem od Silicijuma a šta je Silicijum nego kamen. Iz toga proizilazi da smo mi ponovo u Kamenom dobu na jedan tehnološki savršeniji način. Što se tiče svega ostalog životnih problema, međuljudskih odnosa, tih krucijalnih stvari nismo se makli iz onog starog kamenog doba.

Silicijum čipovi

Ljudi su od postanka sveta stalno nešto prodavali i razmenjivali usluge. Postojali su trgovci koji su išli u daleke zemlje i donosili robe iz raznih krajeva naše planete. Taj proces je bio spor i dosta skup jer su troškovi puta bili veliki. Danas Vam je ceo svet dostupan kao na dlanu. Dovoljno je da imate pristup internetu i možete da poručite ili prodate robe i usluge celom svetu.

Čak i jezik više nije problem, imate google prevodioc koji će Vam prevesti nečiju ponudu i omogućiti Vama da sastavite ponudu ako je to potrebno. Da li naslućujete koliko je bitan digitalni marketing. Dobro osmišljenom kampanjom Vaše robe ili usluge mogu postati dostupne čitavom svetu bukvalno preko noći. Zato sto su svi delovi sveta pokriveni nekim oblikom digitalne mreže.

Pojedini delovi digitalnog marketinga

Internet Marketing

Internet marketing kao deo digitalnog marketinga ima za cilj promovisanje roba i usluga na internetu. Otuda i naziv "internet marketing". Da bi imali uspeha u promovisanju na internetu mora se dobro poznavati ciljna grupa. Najveća greška je kad pomislite da su vam svi ciljna grupa. U zavisnosti ko vam je ciljna grupa mora se naći najbolji i najefektniji način kako i na kojim internet kanalima prići baš toj ciljnoj grupi.

Ovo su samo neki od koraka koje je potrebno napraviti u sprovođenju dobre internet kampanje:

  • - izrada marketinškog plana (gde i kako sprovesti kampanju)
  • - content marketing strategija (pisanje kvalitetnih tekstova)
  • - objava tekstova na drugim portalima (portali koji imaju autoritet)
  • - izrada video klipova, gif ili jpg banera
  • - formiranje google adwords kampanje (odabir ključnih reči, intezitet)
  • - nastup na društvenim mrežama (facebook, instagram, youtube)
  • - zakup oglasnog prostora na poznatim internet portalima
  • - formiranje mail kampanje (osmišljavanje teksta, prikupljanje mejlova, slanje)
  • - SEO optimizacija sajta za google pretragu
  • - praćenje svih vidova reklama kao i merenje efekata svake od njih

Izrada Marketinškog Plana

U zavisnosti od budzeta sa kojim raspolažete, uslugama i robama koje prodajete, osmisljava se najefektniji plan koji će vam doneti najviše novih kupaca i prodaje (konverzija). Šta su to konverzije? Konverzija ima više vrsta a vezane su za ciljeve koji se žele postići. Konverzija može biti koliko je proizvoda prodato u odnosu na broj ljudi koji su došli na sajt. Konverzija može biti koliko ljudi je ostavilo email adresu, koliko je skinulo neki sadržaj sa sajta, kao na primer besplatnu pdf knjigu, pogledalo neki video zapis itd.

Izabrati elektronske medije koji su za vašu oblast poslovanja. Nisu svi internet kanali podjednako dobri za svakog. Mi već imamo iskustvo i znamo da li su za vas više društvene mreže, google kampanja ili možda obe u isto vreme.

Izrada Video Klipova - Slika

Svaki medij zahteva svoj vizuelni identitet. Slike na fejsbuku i na instagramu uopšte ne mogu biti iste. Za youtube kanal treba praviti video klipove do 3 minute. Grafički dizajneri će osmisliti slike koje će se pojavljivati u sklopu tekstova. Sve mora biti osmišljeno do najsitnijih detalja.

Content Marketing Strategija

Pisanje tekstova na samom blogu kao i objava takvih tekstova na drugim portalima je mnogo teža nego što možete da zamislite. Tekstovi moraju da budu odredjene dužine, zanimljivog sadržaja ili edukativnog, sa slikama, ilustracijama, da bi bili šerovani i pribavili veću posetu ili backlinkove. Detaljnije o content marketingu možete pročitati KLIKNI OVDE

Objava Tekstova na drugim Portalim

Kvalitetan tekst je osnova ali da bi kvalitetan tekst došao na prvu stranu gugla, trebaju linkovi ka tom tekstu. Najbolji backlinkovi se obezbedjuju na kvalitetnih portalima, portalima koji imaju visok rejting od strane google. Besplatna alatka koja može da vam pomogne da vidite koliki je rejting nekog sajta, možete besplatno skinuti na sajtu moz.com. Mi saradjujemo sa preko 50 portala u Srbiji koji vam mogu obezbediti kvalitetne backlinkove.

Google Adwords

Naš je savet da kad Vam uradimo novi sajt da krenete odmah sa google adwords kampanjom. Osmislićemo kampanju koja će imati određeni dnevni budžet obično minimum 10 eur da bi se video efekat dolaska na prvu stranu google, napravićemo više relevantnih oglasa koji vode na relevantne stranice vašeg sajta.

Ubacićemo za svaku oglasnu grupu određene ključne reči koje reprezentuju taj oglas. Odabrati teritoriju i govorno područje koje je relevantno za Vas i Vi ćete u roku od 24 h biti prvi na google. Zar ovo nije fantastično. Ne morate ići na sajam u inostranstvo da bi neko video čime se bavite.

SEO optimizacija sajta

Druga opcija, koja ne isključuje prvu, je da se uradi profesionalna SEO optimizacija sajta i da se sajt pozicionira na prvoj strani google za određene ključne reči u tzv. organskoj pretrazi. Ovo Vam je bolja solucija, malo se duže čeka od 3-6 meseci, ali je dugoročinije jeftinije i stalno ste na prvoj strani. Kod google oglasa na prvoj ste strani dok plaćate i dok vam se ne ispuca budzet.

Slanje mejlova

Stari dobri sistem slanja mejlova je i dalje opstao. Ukoliko se bavite nekim poslom koji je zanimljiv i aktuelan finansijski za široke narodne mase ovo je jeftino a odlično rešenje. Navešćemo primer imate sajt za popuste i potrebno je da svakodnevno obaveštavate veliki broj ljudi o ponudama koje imate onda je za Vas e mail marketing idealno rešenje.

Savet: NE KUPUJTE TUDJE BAZE MEJLOVA. Nećete ih moći iskoristiti jer slanje preko 1% mejlova koji ne postoje proglašava vas za spamerski server. Vaše email adrese će ići u spam. Najbolja je solucija da imate jedan od programa za prikupljanje i pravljenje vaše baze mejlova. Ljudi koji se prijave su zainteresovani za vaše robe i usluge i pametno ih treba konvertovati u vaše buduće kupce.

Ovaj ogranak koji spada u digitalni marketing nije skup s obzirom na efekte koje pruža.

Reklama putem banera

Mi ćemo Vam osmisliti baner koji se dalje može koristiti u sklopu displey network google oglasa ili postavljanja banera na posećene internet portale. Reklama putem banera je sigurno efektivna i veoma je dobra za firme kojima treba promocija primer su turističke agencije koje na ovaj slikovni način mogu efektno da obaveste klijente o novim ponudama. Svi smo čuli za izreku jedna slika govori više od 1000 reči.

Praćenje učinka različitih vidova reklamiranja

Danas je pomoću gugl analitike i gugl tag managera moguće sve pratiti. Mi ćemo vam povezati i umrežiti sve kampanje na internetu tako da možete pratiti učinak svake pojedinačno. Tako da ćete znati da li je kupac došao preko fejsbuka, gugl kampanje, organske pretrage. Svaki kupac kad prvi put dodje na sajt on dobija svoj customer ID u google analitici tako da se tačno zna odakle je došao i kad je obavio kupovinu. Svaki posetilac sajta se prati 90 dana zbog remarketing kampanja.

Ukoliko ne znate odakle vam dolazi prodaja samo ćete baciti pare.

Morate tačno znati koliko vas košta jedan kupac koji je došao preko internet kanala. Odakle vam dolaze kupva dal sa društvenih mreža, YouTuba, google adwords itd. Samo tako ćete znati gde treba da uložite više novca da bi pospešili prodaju.

Ukoliko vam je bio koristan ovaj tekst šerujte ga vašim prijateljima. A nama dajete podstrek da pišemo kvalitetne tekstove.

Button social

Sasa Rebic profile
Saša Rebić je SEO i Socijal Media Marketing Ekspert Net Vision, više od 8 godina iskustva i znanja u Marketinškim tehnikama.
Facebook icon
SEO smernice za 2018 godinu

SEO smernice za 2018 godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2018 godini....

detaljnije
10 besplatnih seo alatki od google

10 Besplatnih SEO alatki bez kojih ne možete

Ukoliko želite da se bavite SEO optimizacijom ne možete bez ovih alatki...

detaljnije
7 SEO saveta pri pravljenju sajta

7 SEO saveta o kojima morate voditi računa prilikom pravljenja sajta

O čemu još morate voditi računa pored onpage optimizacije...

detaljnije

Da li vam se sviđa naš rad?

Ukoliko imate nekih pitanja, ideja za projekte koje ne možete da ostvarite, slobodno nas pozovite možda možemo zajednički nešto da napravimo.

detaljnije

KONTAKT

Image
LOKACIJE:
Prvog maja 44 a, Borča
Kneza Miloša 47, Beograd
Image
Telefon
+381 11 33 22 140
+381 61 16 87 157
Image
E-MAIL
info [at] netvision.rs
Image
Radno vreme
Pon-Pet 9.00a - 17.00
Sub 12.00 - 14.00