Koje kriterijume sajtovi nove generacije moraju zadovoljiti?
Ako ste se odlučili za izradu sajta, to verovatno znači da ste, ili početnik u biznisu ili ste (konačno) shvatili nephodnost kvalitetne prezentacije na internetu.
Danas je doslovno sve digitalizovano i ne postoji nijedna niša poslovanja, nijedan nivo biznis procesa koje ne može imati adekvatnu online prezentaciju i reklamu u vidu odgovarajućeg sajta.
Naravno, da biste bili uspešni u takvoj prezentaciji poslovanja, imali koristi od prisutnosti na online tržištu, važno je pripremiti se unapred i koliko je to moguće, u startu izbeći greške koje bi vas kasnije mogle skupo koštati.
U zavisnosti od toga za šta vam treba sajt, da li je isključivo prodajni (web shop), da li samo kao osnovna smernica za buduće kupce (sajt sa osnovnim podacima o firmi i pregledom radova) ili kombinacija više stilova, važno je da sajt tehnički i dizajnerski ide u korak s vremenom. Odnosno, da je moderan i savremen.
Moderan sajt zahteva poznavanje i implemetaciju više disciplina kako bi imao sve neophodne elemente da se nađe na prvoj strani Google pretrage. Sinhronizaciju vizuelnog i tekstualnog sadržaja, kvalitetnu tehničku izradu i mnoštvo drugih činilaca. Sve skupa mora da funkcioniše da bi sajt u konačnici ispunio svoju ulogu i da njegovo postojanje ne bi bilo besmisleno (slaba posećenost i zanemarljiva konverzija).
Na primer, izradu sajta možete da posmatrate kao da iznajmljujete lokal u Knez Mihajlovoj ulici. Zna se šta simboliše poslovanje i istrajavanje u takvoj ulici; ona je najprometnija i najkonkurentnija. Zbog toga je prvi utisak najbitniji. Ako na prvu ne pogodite očekivanja ciljne grupe, teško ćete se kasnije popraviti.
Korisnici, odnosno kupci su danas dosta obrazovaniji, poznaju zakone tržišta i svoja potrošačka prava, te ako im u početku ne pokažete da ste kompanija od poverenja, koja ceni kvalitet i nudi kvalitet, neće baš tako lako ostaviti novac kod vas.
Zbog pandemije Covida 19, na globalnom nivou povećana je online kupovina i shodno tome, velika je verovatnoća da će kupci prvo obići vaš web sajt, pa tek onda doći u prodavnicu ili firmu. Upravo zbog toga je sada “udarni termin” da kvalitetno predstavite vašu firmu na internetu ili otvorite online prodavnicu.
Sajtovi mogu biti razni i izgrađeni na različite načine. Shodno tome se formiraju i cene izrade. Verovatno ste već čuli za WordPress, najpopularniju online platformu koja omogućava svima, pa čak i laicima da imaju svoj sajt. Možete besplatno i samostalno to da uradite, uz mnogobrjne tutorijale i usputstva sa YouTube.
Međutim, besplatne verzije imaju slab, “amaterski” domen, kao i ograničen broj tema i vizuala, koji su veoma bitni ako želite da vaš sajt kotira visoko na internet prtraživačima, pogotovo na Googlu.
Zato je WordPress bolje koristiti profesionalno, pomoću plaćenih elemenata (domena, teme, fotografija i dr.) i na taj način kreirati visoko kvalitetan sajt. Pored WordPressa i sličnih platformi, postoji i tzv. custom rešenja, koja u dogovoru sa idejnim tvorcem razvija firma, odnosno stručnajci, koje ste unajmili da vam naprave sajt.
Takvi sajtovi su dosta komplikovnija i skuplja verzija. Kreiraju ih programeri, pisajući jedinstven kod koji odgovara potrebama i funkcijama sajta. Ujedno, custom sajtovi su sigurniji, bolji i pogodni za npr. online prodavnice sa velikom paletom proizvoda.
Savet Net Vision stručnjaka je da se WordPress platforma koristi za izradu manjih sajtova, onih koji nemaju potencijal za veliki broj poseta na dnevnom nivou (ne više od 10000). Ukoliko treba da kreiramo portal ili web shop onda pribegavamo custom resenju, jer je baza takvog sajta, od starta bolje optimizovana, te se mnogo brže učitava i sigurniji je od raznih vrsta hakerskih napada.
Ako se i sami uživite u ulogu potencijalnog kupca određene online prodavnice i posmatrate svoje reakcije razumećete zašto je kvalitet sajta važan. Vi već instiktivno znate šta tražite i želite. Promatrajte svoje ponašanje kada ste na sajtovima koje volite i obrnuto i shvatićete zašto su neki sajtovi bolji od drugih.
Jedan od najposećenijih, koje je stvorila NetVision ekipa stručnjaka jeste online prodavnica za sajt www.masinealatipribor.com . Ako istražite artikle na ovoj prodavnici i obratite pažnju na neku konkurentsku, primetićete veliku razliku, prvenstveno u brzini otvaranja sajta i učitavanju proizvoda.
Pojednostavljeno, ovo je optimalnih sedam faza koje je potrebno proći da bi jedan sajt bio uspešno postavljen na internet i mogao da opravda zahteve vlasnika i da služi korisnicima.
Pretpostavlja se da je 85 % web sajtova, napravljenih u poslednjih 5 godina, kreirano pomoću u WordPressa. Tako veliki procenat nije bez razloga. Word Press je jednostavna platforma, lako shvatljive navigacije, sa soptvenim dizajniranim temama, koje su aktivne nakon samo dva klika. U proseku, jedan templejt košta oko 60 $, dok je za instalaciju i ubacivanje sadržaja, SEO optimizaciju potrebno oko 20 $ po stranici sajta.
WordPress je naširoko prihvaćena platforma i zbog toga što je mnogo jer ljudi koriste, bilo plaćenu, bilo besplatnu verziju i baš zbog toga, stalno se održava i ima snažnu tehničku podršku. Da bi WP sajt izgledao i funckionisao baš onako kako ste zamislili, pomažu vam plug-inovi, odnosno dodaci, koji npr. mogu biti posebni fontovi, kontakt forme i sl.
Međutim, upravo tu nastaju i prvi problemi. Što više instaliranih dodatka (plug-in) to znači i više generičkih skripti, koje u pozadini sajta moraju da odrade svoje i tako kreće usporavanje sajta.
Već smo napomenuli koliko optimizacija sajta zavisi od brzine učitavanja sajta. Kada naručujete sajt, bez ustručavanja tražite da sajt mora da se učita u roku 3 sekunde, jer je to prosek koji što 75% korisnika interneta.
U nastavku ćemo vam ukratko predstaviti šta je sve potrebno napraviti za jedan solidan Word Press sajt:
Mi, u NetVision agenciji, izradu WP sajta naplaćujemo od 500 EURA do 1000 EUR. U cenu je uračunat templejt i On Page optimzacija.
Međutim, načelno smo mišljenja da su custom sajtovi mnogo bolje od WordPress-a, kao što su, npr. Mercedes automobili, bar za klasu uvek bolji od ostalih.
Pri izradi custom sajta koriste se samo one skripte koje su neophodne, tako da je sam sajt neopterećen, što na omogućava da se i bez velike optimizacije i keširanja sajt učitava za manje od 3 sekunde.
Svi veliki medijski portali, online prodavnice, i ostali sajtovi koji računaju na ogroman broj dnevnih poseta ne koriste WordPress. Sajtovi koje dnevno broje milionske posete, a izgrađeni su preko WP platform, svakako ne bi izdržali.
Ipak, jasno nam je da je ovo Srbija i da nema svako dovoljno novca, da plati izradu unikatannog, brzog sajta koga će Google voleti od starta.
Čak i ako u početku imate WP sajt, nije loša ideja da štedite i prebacite se na custom izradu. Dugoročno gledano, takvo rešenje je isplativije i sigurnije.
S obzirom na najavu Googla, da će uskoro prilikom rangiranja sajtova, prioritet biti kvalitet i brzina učitavanje sajta na mobilnim telefonima, jasno je zašto je tako. Google je čak osmislio i AMP (Akcelerator Mobile Pages) što u prevodu znači da Google radi na open source projektu, da bi korisnicima koji više pretražuju preko mobilnih telefona stvorio kvalitetniji doživljaj, bez čekanja.
Pročitaj još: AR Proširena stvarnost - Tehnologija budućnosti
Cena zavisi od jednostvanosti, odnosno komplikovanosti izrade. To znači da ako želite osnovu verziju, bez mnogo dodatka i specifičnih elemenata – sajt će biti jeftiniji i obrnuto. U slučaju da vam nije najjasnije šta vam tačno treba – pozovite nas, naš tim će realno artikulisati vaše potrebe i ponuditi vam rešenje.
Bez obzira na cenu, mi vam garantujemo da će sajt biti lep, moderan i prilagođen za gledanje na desktop is vim mobilnim i tablet uređajima. Razlika u ceni je više programerska. Ukoliko sajt zahteva puno sati programiranja zbog svojih specifičnih zahteva onda će i cena biti veća.
Jedna od najbitnijih stavki prilikom izrade bilo kakvog sajta je SEO OPTIMIZACIJA. Prvenstveno za Google pretraživač, jer se Google s pravom nametnuo kao najbolji. Osnovna optimizacija je uračunata u ukupnu cenu izrade sajta.
Ono što Net Vision tim izdvaja od drugih jeste to što mi našim klijentima garantujemo da će njihov sajt, ukoliko je nov, u roku od 90 dana biti na prvoj, eventualno drugoj strain Googla, najmanje za jednu ključnu reč. Ukoliko već imate sajt, onda se dogovaramo oko cene i startegije kako da se popnete na prvo mesto Google pretrage.
Takođe, nudimo uslugu povezivanja online prodavnice sa bankom i omogućavanje plaćanje putem kartica.
Po potrebi, radimo i povezivanje sa vašim knjigovodstvenim programom, ukoliko je on prilagođen, tako da prilikom rasknjižavanja ili unosa artikala na stanje, automatski vam se ažurira i web shop.
Sigurno vam je već jasno da je konkurencija jaka i da se neće predate tek tako. Nemojte da dozvolite da Vas pregazi, a ako ne znate kako sami da se odbranite i pobedite – tu smo mi da vam pomognemo.
Ukoliko nemate ideju, pokažite nam bilo koji svetski sajt koji Vam se svidja, mi ćemo Vam napraviti takav isti, naravno, prilagođen Vašim potrebama.
U okviru cene za custom varijantu sajta, imate pravo na 3 revizije za dizajn loga, kao i 3 potpuno različita idejna rešenja dizajna sajta.
Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2024. godini....
DetaljnijeZašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...
DetaljnijeKada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...
Detaljnije