SEO za agencije

Napredni SEO za Agencije

Otkrivamo 7 tajni za novoosnovane SEO agencije

Moj ulazak u privatni biznis je počeo kad sam otvorio SEO agenciju daleke 2008 godine.

Tada nisam baš sa sigurnošću znao šta radim. Ali sam imao jasnu viziju šta treba raditi u budućnosti. Naime, znao sam da će svako moći da pravi sajtove u wordpress-u, bez znanja programiranja. Nije teško bilo pogoditi da će se prava borba voditi oko pozicioniranja sajtova. Svi će želeti na prvu stranu gugla jer se tu završava 75% pretraga, možda čak i više.

Posao koji to omogućava zove se SEO optimizacija. Tada sam rešio da to bude moj budući posao. Odmah vam mogu reći da se uopšte nisam pokajao. U početku je bilo jako teško jer klijenti nisu mogli da shvate da im to treba. Bilo je i puno predrasuda oko tog posla.

Preneću vam moje neke greške koje sam ja napravio kao početnik, kako bi vi izbegli iste.

#1 Rad sa malim klijentima

Ako ste do sada imali uspeha u rangiranju sajtova vaših prijatelja, volite SEO, vreme je da krenete u pravi biznis. Isto vam je raditi sa malim i sa velikim klijentima samo mali klijenti malo i plaćaju.

Doduše njih je lakše i izgurati jer nije velika konkurencija. Ovde mislim na male privrednike zanatskog tipa. Prednost kod velikih klijenata je što im prva strana donosi veliki broj poseta samim tim i veći profit.

Moji prvi klijenti koje sam gurao plaćali su 100 i 200 eur na godišnjem nivou. Za mene nije bilo malih i velikih klijenata. Bio sam strpljiv i čekao sam veće klijente. U medjuvremenu pravite sajtove, prodajete hosting i znalazite se. Moj prvi ozbiljan klijent kog sam dobio 2008 godine je firma Talaris. Bave se PVC stolarijom, sigurnosnim vratima i sve oko toga. Krenuli smo sa 200 eur mesečno, posle 3 meseca smo bili na prvoj strani za sve ključne reči koje su relevantne za njihov biznis.

Oni i dan danas plaćaju toliko zato što radimo u kontinuitetu sve ove godine, samo održavamo pozicije. Neko ko bi hteo sada da se pozicionira za ove reči sad bi morao da plaća četvorostruko više jer je velika konkurencija.

Zašto je to sad tako skupo? Šta se to promenilo? Promenio se gugl. Postao je i postaje sve bolji i bolji u rangiranju kvalitetnih sajtova. Podigla se lestvica veoma visoko. Više nije dovoljno sa svojim portalima koje ste napravili da izgurate nekog.

Sad je potrebno prvo da je uradjena SEO onpage optimizacija besprekorno. Zatim sledi gradjenje autoriteta, relevantnosti i poverenja kod gugla ili tzv. SEO offpage optimizacija

#2 Kako da klijentu izgradite autoritet kod gugla

Gugl je u svoj algoritam visoko pozicionirao po značaju preporuke koje dobija vaš sajt ili backlinkove od drugih sajtova. To su kao u realnom životu preporuke. Kad vam neko preporuči nekog ako vam je to čovek od poverenja vi apriori verujete njegovoj preporuci. Što su ti sajtovi sa većim autoritetom time i njihova preporuka više vredi.

Pitate se koji su to najautoritativniji sajtovi u Srbiji? To su najčitaniji dnevni portali. Posetioci se u velikom broju svakodnevno vraćaju na njihove sajtove. Mnogi ih citiraju i prenose njihove vesti, tako da oni na prirodan način dobijaju veliki broj backlinkova.

Objavljivanje tekstova na takvim portalima kao što su RTS, Kurir, B92, Mondo, Telegraf su jako skupi od 350 - 600 eur po tekstu. Oni su svesni koliki imaju rejting i koliko njihova preporuka vredi, zato skupo naplaćuju tu uslugu.

Objava tekstova na ovim portalima je skupa iz još jednog razloga a to je što oni prenose deo svog autoriteta na vas. Tako vama počinje da raste rejting.

Naravno mi kao SEO agencija koja objavljuje puno tekstova na takvim portalima dobija rabat a nekad pravi i kompenzacije. Zato je najbolje udruživati se kako bi se došlo do povoljnijih cena za objavu.

#3 Kvantitet backlinkova

U predhodnom pasusu ste pročitali kako se postiže kvalitet i kako se gradi autoritet. Takodje, moramo da vam kažemo da je bitan i kvantitet.

U tu svrhu je neophodno da napravite saradnju sa mnogim portalima kako biste dobili što raznolikiji backlink portfolio. Sa što više različitih domena, hostinga, dobiti što više linkova.

Ukoliko imate sopstvene portale možete postaviti Baner vašeg klijenta u sidebar kako bi dobili puno linkova sa tog sajta. Obavezno stavite ime domena u anchor tekst da ne biste preoptimizovali ključnu reč.

Gledajte da su vam anchor fraze što prirodnije (ime sajta u raznim varijantama, klikni ovde, detaljnije, pročitaj ovde itd). Ne smete preterivati sa egzaktnim frazama tip auto skola, auto skola beograd itd.

#4 Zadovoljite svoje klijente

SEO je sve samo ne žurba. Nemojte obećavati rezultate preko noći. Trudite se da zadovoljite vaše klijente umesto da stalno jurite za novim. To može skupo da vas košta.

Organizujte sastanke bar jednom mesečno kako bi prezentovali rezultate i napredak klijentu. Pišite kvalitetne blogove na klijentovom sajtu to će vam se višestruko vratiti. Prvo klijent će biti zadovoljan što dobija kvalitetan sadržaj vidi da se nešto radi. Da dobija posete preko tih blogova.

Uradite kvalitetno unutrašnje i spoljno linkovanje kako bi gugl znao koje su vam strane bitne i za koje ključne reči. Što se tiče spoljnog linkovanja gledajte da ste u temi i linkujte sajtove koji imaju autoritet. Gugl voli kad posetioce vašeg sajta usmeravate na kvalitetne portale.

Naravno savršen balans je najbolji, trošite 75% vremena na zadovoljenje postojećih klijenata a 25% na pribavljanje novih.

#5 Vodite računa o troškovimae

U ovom poslu novac počinje brzo da dolazi ali isto tako može brzo i da ode. Čas posla jedan klijent ode, drugi je upao u krizu, treži je otišao kod konkurenata jer nema strpljenja i vi možete vrlo brzo ostati bez priliva na koje ste sigurno računali.

Savet je da trošite obazrivo, ponašajte se odgovorno i to će vam pomoći da imate kontinuirani rast i kvalitet.

Ulažite u SEO softvere koji će vam olakšati posao i koji će vam pomoći da budete kvalitetnija SEO agencija. Moći ćete da šaljete profesionalne SEO izveštaje klijentima, praćenje velikog broja ključnih reči koje ćete slati kroz mesečne ili nedeljne izveštaje. Analiza konkurencije, analiza grešaka na klijentovim sajtovima itd.

#6 Potpisujte samoobnavljajuće ugovore

Kada kompanije vide veliki posao koji radite za njih, oni postaju srećni. Ali kako vreme prolazi, navikavaju se na rezultate i mogu početi da uzimaju vaš posao zdravo za gotovo.

Klijenti obično uzimaju zdravo za gotovo dobre rezultate koje ste pružili jer smatraju da su zasluženi jer su vam platili za njih. I u velikoj meri su u pravu. Nećete uvek dobiti obnove, čak i ako ste pružili odličan posoa

#7 Kako doći do klijenata

Odaberite neku profesiju za koju imate najviše portala ako su to portali vezani za enterijer, home dizajn, nameštaj neka bude iz te branše.

Imaćete uspeha to je sigurno jer gugl voli kada backlinkovi dolaze sa portala koji su iz iste branše. Šaljite mejlove sa ponudama takvim klijentima i posao će da cveta.

Povežite se sa marketinškim agencijama. One obično vode fejsbuk, instagram stranice i gugl adwords. Problem je naći kvalitetne SEO stručnjake.

Ukoliko volite SEO uspećete sigurno. Morate se edukovati svaki dan, pratiti svetske SEO stručnjake i stalno biti u toku. Sve se menja munjevitom brzinom.

Puno klijenata jednog SEO stručnjaka je prešlo kod mene jer je čovek propustio da isprati šta je sad aktuelno. Šta gugl želi od sajtova i kakvi backlinkovi sad rade.

Da se to ne bi desilo i vama pamet u glavu nema opuštanja.

Ukoliko vam je ovaj tekst bio koristan, sigurno će biti i vašim prijateljima pa vas molimo da ga podelite na vašoj društvenoj mreži. Hvala!




SEO smernice za 2019 godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2019 godini....


Detaljnije...



Linkbuilding Tutorijal za 2019

Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...


Detaljnije...



Kad dolaze SEO rezultati?

Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...


Detaljnije...

Da li Vam je potreban pouzdan seo partner?

Agencija NetVision vam moze pomoci pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljsanju postojeceg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada web sajta