Redirekcije 301, 302,

Šta je to 301 redirekcija

301 Redirekcije, 302 redirekcije

Preusmeravanja

Kada morate da preusmerite veb sajt ili neku posebnu stranicu na drugu lokaciju, postoji nekoliko opcija koje možete da primenite. Svaka dolazi sa svojim prednostima i problemima, ali ukoliko ih implementirate precizno, nema razloga za preveliku brigu. U ovom vodiču fokusiraćemo se na trajna (301 redirects) i privremena preusmeravanja (302 redirects), kao i na canonical tagove, analizirajući šta svaka od ovih opcija predstavlja, kako da prevaziđete probleme dupliranja sadržaja, ali i kako da implementirate svaku opciju a da ne utičete na postojeće rezultate pretraživanja.

Šta je redirekcija?

Redirekcija, odnosno preusmeravanje najjednostavnije možemo da definišemo kao slanje korisnika sa URL adrese koju su korisnici tražili na neku drugu lokaciju. Ovo funkcioniše kako za posetioce, tako i za pretraživače.

Zašto treba koristiti redirekciju?

Sudećima prema Hubspot-u, marketinškoj platformi koja pomaže kompanijama da privuku posetioce i potencijalne kupce, postoje tri glavna razloga zbog kojih je potrebno koristiti redirekciju, odnosno preusmeravanje.

1. Zbog povezivanja veb konvencija sa jednom URL adresom u cilju maksimizovanja nadležnosti domena Ukoliko postoji nekoliko verzija vašeg domena (na primer https://www.example.com i obični example.com), postoji šansa da ćete se suočiti sa problemom dupliranja sadržaja. Podešavajući trajnu redirekciju (301 redirects) sa jedne verzije vašeg sajta na onu poželjniju, pretraživač će znati koji domen je onaj pravi i koji treba da indeksira.

2. Zbog promene imena veb sajta sa drugačijom URL adresom Trajno preusmeravanje će vam, takođe, biti potrebno ukoliko se promeni ime vašeg veb sajta.

3. Zbog usmeravanja saobraćaja ka veb sajtu sa više URL adresa u vlasništvu iste organizacije Povremeno se dešava da brendovi pokrenu veb sajtove sa URL adresama koje su slične njihovom originalnom sajtu u cilju njegovog obezbeđivanja. Korisnici sa ovih lokacija mogu biti preusmereni na osnovni domen. Postoji još nebrojeno drugih razloga zbog kojih je potrebno podesiti preusmeravanje, a to može biti slučaj i za jednu posebnu stranicu pre nego za ceo domen.

Šta je 301 redirect?

Kao što smo gore napomenuli, 301 redirect predstavlja trajno preusmeravanje. To u stvari govori korisnicima i pretraživačima: „Ta informacija se sada nalazi na drugoj lokaciji.“

Koje su koristi trajnog preusmeravanja?

Trajno preusmeravanje je idealno za uput korisnicima koji dolaze na pogrešnu verziju vašeg domena. Ovaj kod bi takođe trebalo koristiti kada se ažurira ili se premešta sadržaj u okviru sajta.

U pogledu SEO optimizacije, link sa trajno preusmerene stranice ne bi trebalo da izgubi na snazi kada je u pitanju rangiranje, a u poređenju se onom stranicom nad kojom nije primenjen ovaj kod.

Postojala je pretpostavka da će preusmerena stranica izgubiti na popularnosti u pretraživačima (oko 15%), ali ovo više nije slučaj. Kako je u avgustu 2016. navela konsultantska kompanija Moz:

  • Analitičar u Google-u Džon Milera izjavio je da se popularnost stranica ne gubi za trajna i privremena preusmeravanja iz HTTP-a u HTTPS.
  • Gari Iliz tvrdi da Google ne mari za to koju vrstu preusmeravanja koristite. Stranice će svakako da prođu test rangiranja.
  • Takođe, Iliz je objavio da redirekcije bilo kog tipa više uopšte ne gube na popularnosti.

Koliki broj redirekcija 301 mogu imati na sajtu?

Ovo je najbolje objasnio Mett Cuts koji je i najmerodavniji za ovu tematiku.

Problemi sa trajnim preusmeravanjima

Redirekcije mogu da izazovu probleme kada stara lokacija nije relevantna novoj i ovo može značiti zloupotrebu ove funkcije i rezultirati manuelnim kaznama.

Pogotovo ukoliko kupite nekoliko irelevantnih sajtova i sve ih usmerite na vaš sajt.

Kompanija Moz takođe ističe da na umu imate sledeće:

  • Platforma za rangiranje sajtova PageRank čini samo deo faktora koje Google koristi
  • Ne menjajte elemente na stranici, osim naravno URL adrese
  • Prelazak sajta na HTTPS kod najverovatnije neće uticati na popularnost kao ranije, ali postoje mnogi drugi problemi koji će se odraziti na brzinu i indeksiranje i zato je potrebno da budete pažljivi.

Šta je 302 redirect?

Za razliku od 301 redirect-a, 302 predstavlja privremenu redirekciju koja čini da pretraživači objasne korisnicima sledeće: „Pronašli smo informaciju koju tražite, ali je u ovom trenutku na drugoj lokaciji.“

Miler je potvrdio da Google ne kažnjava upotrebu privremenih preusmeravanja, ali da će indeksiranje 302 redirekciju tretirati kao i trajno preusmeravanje ukoliko ostane dovoljno dugo na toj lokaciji.

Međutim, budite pažljivi kada koristite ovu opciju. Moz je objavio da, iako 302 redirekcija prolazi test rangiranja, to se uglavnom dešava nakon određenog vremena.

Šta je canonical tag?

Tag rel=”canonical” može da se doda u HTML kod na svakoj veb stranici. To u stvari govori pretraživačima da, kada postoji nekoliko verzija istog sadržaja ili nekoliko linkova koji vode na istu stranicu, indeksiraju samo određenu verziju. U prevodu, sa ovim tagom kontrolišete dupliranje stranica.

Kada treba da koristite canonical tag?

Za distribuciju sadržaja, odnosno za ponovno objavljivanje artikla na nekom drugom veb sajtu. Ovo je posebno korisno za manje izdavače ili one koji žele veću publiku.

Canonical tag na ponovno objavljenom artiklu bi trebalo automatski da se poveže sa originalnim izvorom i da „saopšti“ pretraživačima kako bi trebalo da indeksiraju samo tu verziju.

Primer: Ukoliko imate dve ili više stranica koje sadrže istu seriju proizvoda. Jedna ih ređa po abecednom redu, a druga recimo po ceni. Sve te stranice imaju isti sadržaj, ali drugačije URL adrese.

Ukoliko ne reagujete, Google će indeksirate obe stranice (ili više), pa upravo zbog toga morate da odaberete onu najrelevantniju kako biste joj omogućili da se pojavi u rezultatima pretraživanja.

Postavljanjem taga rel=“canonical“ na stranicu na kojoj je sadržaj poređan po abecednom redu, saopštićete pretraživačima da ste odabrali stranicu sa cenama i time ćete izbeći njihovo dupliranje.

Koja je razlika između trajnog preusmeravanja (301 redirect) i canonical taga?

Upotrebom canonical taga, sve verzije delova sadržaja dostupne su svima, ali nisu indeksirane. Takođe, ovi tagovi ne donose nikakvu korist pri rangiranju originalnog artikla.

Sa trajnim preusmeravanjem, originalna stranica kao takva ne postoji i nijedan link neće imati prednost.

Mnogi pogrešno zamenjuju rel=“canonical“ tag sa opcijom trajnog preusmeravanja. Njegova prvenstvena namera nije fizičko slanje korisnika na relevantniju stanicu. Tag rel=“canonical“ jeste opcija samo za korisnost pretraživača.

Problemi sa canonical tagom

Iako mnogi pretraživači govore kako veoma obraćaju pažnju o ovoj oznaci, nisu u obavezi da ih prate. To znači da i dalje nekada možete da naiđete na duplikate pre nego na vašu originalnu stranicu u rezultatima pretrage.

Takođe, ovaj tag se ponekad zloupotrebljava. Ukoliko stranica ne sadrži određeni duplirani sadržaj, ref=“canonical“ ne bi trebalo koristiti.

Druge zloupotrebe vezuju se za mnoge identične stranice. Recimo, odlučili ste da napišete dugačak blog i podelite ga na pet stranica, u tom slučaju možete biti u iskušenju da iskoristite ovu opciju ukazujući na prvu stranicu sadržaja.

Međutim, primenjujući ovu oznaku obaveštavate pretraživač da je sadržaj svake stranice identičan i da želite da se u rezultatima pretrage uvek pokazuje prva stranica. Ovo će uvek sprečiti preostale stranice sadržaja da se prikažu u pretraživaču, čak iako su od velike važnosti za pretragu tog tipa.

Pažljivo koristite redirekcije i ostale tagove jer može biti više štete nego koristi.

Ukoliko vam je ovaj tekst bio koristan, sigurno će biti i vašim prijateljima pa vas molimo da ga podelite na vašoj društvenoj mreži. Hvala!


SEO smernice za 2022. godinu

SEO smernice za 2022. godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2022. godini....

Detaljnije...

Linkbuilding Tutorijal za 2022

Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...

Detaljnije...

Kad dolaze SEO rezultati?

Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...

Detaljnije...

Da li Vam je potreban pouzdan seo partner?

Agencija NetVision vam moze pomoci pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljsanju postojeceg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada sajtova