SEO trendovi u 2022.

7 nadolazecih SEO trendova

7 naprednih SEO trendova koji će uticati na rangiranje vašeg sajta u 2022. godini

Napredna SEO optimizacija

Kada govorimo o SEO, jasno je da je Google glavni pretraživač, a u stopu za njim se nalaze Facebook i Yahoo koji na mesečnom nivou menjaju svoje algoritme kako bi išli u korak sa ovim favorizovanim gigantom. Šta ovo znači za sve ostale? Da takođe moramo da se prilagođavamo, a da bismo išli u korak s promenama, moramo biti u toku s aktuelnostima.

#1 Glasovna pretraga će preovladati

Kompanija Majkrosoft već je objavila da će Kortana, inteligentni lični asistent, postati više nalik čoveku. S druge strane, ne zaostaje previše ni kompjuterski program Siri. Na Fejsbuku ste već primetili “diskretna” obaveštenja kakvo je vreme i da li trenutno igra vaš omiljeni tim, a insajder koga imamo iz ove korporacije, i koji radi na poduhvatu da Messenger postane “digitalna sekretarica” kaže da će sve planirane opcije biti implementirane još ove godine!

Da bismo vam pojasnili, vaša stranica više neće biti tražena na osnovu reči “najbolja kineska hrana”, već će se stvari promeniti u „najbliži kineski restoran koji služi najbolju Kung-Pao piletinu“. Ukratko, ključne reči će postati nalik normalnom razgovoru, što je ujedno i korak bliže veštačkoj inteligenciji, a za SEO ovo je nemerljivo!

#2 Sa AMP brže učitavanje sajta

Pošto je mobilni telefon i dalje “omiljena sprava”, usluga za ubrzavanje sadržaja na mobilnim telefonima AMP - o čemu smo već pisali, AMP može postati novi favorit. Većina korisnika interneta pretraživačima pristupaju pomoću mobilnih telefona. Google je identifikovao ovu promenu, a za njom će i ostali pretraživači. Sajtovi koji su već shvatili ovo i prebacili se na AMP protokol, već su počeli da dobijaju na popularnosti prilikom Google indeksiranja.

S druge strane, sajtovi kojima treba od 8 do 10 sekundi za učitavanje stranice trpe velike gubitke kada je poseta u pitanju i pokazuju maksimalni „bounce rate“ (procenat posetilaca određenog sajta koji otvore samo jednu stranicu i potom je napuste). Međutim, ukoliko je ovaj period skraćen na između 2 i 3 sekunde, korisnici će pokazati više strpljenja. Uz AMP, kompanija Google želi sadržaj da stavi na prvo mesto na listi prioriteta i smatraće ga ključnim kriterijumom u 2017. godini.

#3 Predugi sadržaji će postati manje atraktivni

Pretraživači su uključivali i faktor informacije za indeksiranje sajtova. Međutim, ljudi postaju sve nestrpljiviji sa “epskim sadržajima”. Možete da krivite Snapchat i YouTube zbog toga, ali era dugačkih sadržaja će postati sve beznačajnija. Naročito ako govorimo o “klot sadržaju”, odnosno, o tekstu bez prateće opreme (linkovi, video, foto, GIF, galerija, embed, podnaslovi, proredi…) Morate shvatiti da je vizuelna komponenta (o, da, Google takođe indeksira podnaslove i prorede) podjednako bitna kao kvalitativna.

Podnaslovi su ključ uspeha

U tekstu stavljajte što više podnaslova, kao na onim FAQ stranicama. Dobro istražite koje ključne reči su bitne za vaš biznis pa ih kroz varijacije ubacite u podnaslove. Na taj način tekst postaje zanimljiviji i može se pozicionirati za puno različitih fraza.

#4 Video snimci youtube kanal osvaja internet

Sve je izvesnije da će video snimci postati trend u 2022. koji imaju tendenciju da poboljšaju korisničko iskustvo i njihov kapacitet prikljupljanja informacija. Google je ovo svakako primetio, te je napravio neophodne promene. Da li znate da možete optimizovati YouTube video i uz malo sreće (da nema veliku konkurenciju) se može naći među prvim rezultatima pretrage? Pisaćemo uskoro o tome!

#5 Obezbeđeni sajtovi će imati prednost

Ovo je nedavno iz Gugla striktno naglašeno: HTTPS tagovi će vam pomoći pri rangiranju i vaš sajt će automatski imati bolji performans.

„Ljudi se osećaju sigurno kada vide HTTPS tagove pored imena domena. Želimo to da poštujemo.“

Ovo znači da vaš sajt možda ima odličan sadržaj sa svim pratećim tehnikalijama, ali bez HTTPS tagova, ostaćete iza mediokriteta. Savet - prebacite vaš sajt na osigurani domen i podignite se u rezutaltima pretrage na viši nivo.

#6 Sadržaj na društvenim mrežama može da postane nova SEO strategija

Kada pretražujete kompaniju Google, prvo što vam izađe u rezultatima jeste njihova Facebook i Twitter stranica. Ovo pokazuje rastući trend u korisničkom favorizovanju društvenog sadržaja u odnosu na onaj sa sajta kompanije.

Ovo će se sasvim sigurno potvrditi kao nova tenhika rangiranja u nadolazećim godinama. Savet – koncentrišite se na vaše društvene postove zajedno sa SEO faktorima sopstvenog veb sajta i definitivno će vam se uvećati šanse za uspeh. Za početak, neka sajt i FB stranica budu dobro ulinkovani; potrudite se da “about” stranica bude adekvatno ažurirana i da pruža sve neophodne podatke.

#7 Integracija mašinskog učenja otvara nova vrata

Sa RankBrainom, kompanija Google utrla je put za kombinovanje mašinskog učenja sa indeksiranjem veb stranica. Osmišljeni algoritam će identifikovati novu reč i pretpostaviti njeno značenje u rezultatima pretrage.

Samim tim, iako vaša veb stranica ne sadrži reč koju su korisnici pokušali da nađu, šanse da će ona/on završiti na vašem sajtu svakako rastu.

Očekujte od Google-a i drugih kompanija da će u javnost izlaziti sa sve više ovakvih ažuriranja koji će najverovatnije promeniti način na koji SEO faktori trenutno funkcionišu.

Možda ste mišljenja da su sve navedene opcije tek u hipotetičkoj fazi, ali kao što rekosmo, SEO trendovi i algoritmi se menjaju na mesečnom nivou, stoga je neophodno pratiti ih ako želite da “ostanete u igri”. Uostalom, to vam je jedan od garantovanih načina da budete ispred konkurencije.

Ukoliko vam je ovaj tekst bio koristan, sigurno će biti i vašim prijateljima pa vas molimo da ga podelite na vašoj društvenoj mreži. Hvala!


SEO smernice za 2022. godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2022. godini....

Detaljnije...

Linkbuilding Tutorijal za 2022

Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...

Detaljnije...

Kad dolaze SEO rezultati?

Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...

Detaljnije...

Da li Vam je potreban pouzdan seo partner?

Agencija NetVision vam moze pomoci pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljsanju postojeceg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada sajtova