SEO alatke bez kojih ne možete

10 Besplatnih seo alatki od google

10 Besplatnih SEO alatki

Google SEO alatke

Ako ste svesni uloge pretraživača, pratite trendove i ne dozvoljavate da vas konkurencija pretekne, onda verovatno koristite alate za merenje, pratite napredak kao i promene koje se dešavaju.

Nekada te promene nisu najavljene, niti smo svesni da su se desile sve dok rezultati ne pokažu da se nešto promenilo. Zbog toga je pametno „držati oči otvorene“, odnosno pomno pratiti šta se dešava, analizirati rezultate i u skladu sa tim reagovati. Već sam pisao o alatima pomoću kojih možete povećati prisustvo na mrežama, dostići veći reach i samim time povećati profit, a ovog puta analiziraću 10 najboljih Guglovih alatki za SEO stručnjake. Ovde neće biti reči o naširoko poznatim alatkama kao što su Keyword Planner Tool, Google Analytics ili Google Search Console.

Umesto toga, želim da sa vama podelim alate koje možda ne koristite, ali koji mogu imati veliki uticaj na ono što radite.

1. Google Mobile-Friendly Test

Da li ste znali da približno 60% pretraživanja danas dolazi sa mobilnih uređaja?

Pre deset godina, kada su desktop računari imali primat, teško je bilo poverovati da će se to desiti. Međutim, jeste, i to za stalno, sudeći po procenama i trendovima.

A ako ste svesni benefita koje može doneti dobro odrađen SEO, onda znate kakav uticaj to može imati na vaš ili klijentov veb sajt. Iz Gugla su jasno poručili da vaš veb sajt mora biti prilagođen za mobilne uređaje, tako da je to nešto što ne smete uzimati zdravo za gotovo.

Na sreću, u Guglu rade sve što je u njihovoj moći kako bi vam olakšali život. Uz pomoć Google Mobile-Friendly Test alatke, potrebno vam je samo nekoliko sekundi kako biste saznali da li je vaš veb sajt prilagođen za mobilne uređaje ili ne. Alatku možete probati na sledećem linku google mobile friendly test.

Nakon što ukucate vaš URL i kliknete na dugme „Analyze” (Analiziraj), trebalo bi da dobijete nešto što izgleda ovako:

Mobile friendly test na google

Kao što možete videti, ovde ne postoji “siva zona”. Ili je vaš veb sajt prilagođen za mobilne uređaje ili nije.

Ako vaš veb sajt ne prođe ovaj test, nemojte da čekate nijedan jedini dan kako biste nešto promenili. Verzija vašeg veb sajta koja je prilagođena za mobilne uređaje vas može dosta pogurati u rangiranju na pretraživačima i naravno, pomoći da stvorite veću organsku posetu.

Računica je jasna: sajtovi koji nisu optimizovani za mobilne uređaje biće lošije rangirani na Google.

2. Google My Business

Lokalni SEO je velika stvar. Ako ste lokalna kompanija koja želi da postavi svoj biznis onlajn, moraćete primeniti kvalitetnu strategiju koja je zasnovana na optimizaciji pretraživača. U većini slučajeva, sve počinje sa Google My Business. Stavljanjem vaše kompanije na “biznis listing”, odnosno u poslovni imenik, bićete u poziciji da pružite potencijalnim klijentima više informacija o vašoj kompaniji, uključujući radno vreme, lokaciju i telefonski kontakt.

Postavljanje vaše kompanije u Google My Business poslovni imenik vam neće garantovati onlajn ili realnu posetu, ali vas definitivno usmerava na pravi put. Primetićete kad surfujete internetom google traži vašu lokaciju, da bi vam što bliže vašoj adresi pružio traženu informaciju. Čak postoje filteri radnje koje su sad otvorene itd. Shvatate prednosti!

Možda na početku vaša kompanija neće izgledati impresivno u poslovnom imeniku jer je potrebno određeno vreme da se snađete. Potrebno je da profil bude ažuran, da sadrži sve potrebne informacije, linkove, fotografije, a ako su vaši klijenti zadovoljni, vremenom ćete dobiti dobre ocene i recenzije. Jednostavno, nema razloga da ne iskoristite ovaj besplatni resurs.

3. Google PageSpeed Insights

Da li je brzina otvaranja veb sajta zaista toliko bitna? Pa, sve zavisi od toga šta želite da uradite. Ako želite da vaš veb sajt bude na vrhu rangiranja na pretraživačima, to je jedan od preduslova. Google čini sve kako bi posetioci vašeg sajta imali što bolje iskustvo.

Drugim rečima, poželjno je da vaš veb sajt bude što brži.

Od brzine učitavanja sajta zavisi rangiranje na Google i kako će ga posetioci percipirati. Zato morate biti sigurni da se vaš veb sajt otvara što je brže moguće u svakom trenutku.

Zahvaljujući Google PageSpeed Insights alatki, nećete više nikada morati da nagađate da li vaš veb sajt prati standarde u pogledu brzine. Umesto toga, ova alatka vam pomaže da ubrzate vaš veb sajt na svim uređajima.

Analiza će vam pružiti sledeće informacije:

Google Page Speed Tools

Obavezno proverite i karticu za desktop računare i karticu za mobilne uređaje ako želite da obezbedite da vaš veb sajt radi punom brzinom na svakoj vrsti uređaja. Takođe, Google vam pruža savete o tome šta bi trebalo popraviti. Primenjujući ove savete, možete pronaći nekoliko načina da za veoma kratko vreme povećate brzinu vašeg veb sajta.

4. Google Correlate

Da li ste tip osobe koja želi da prevrne svaki kamen kada je u pitanju istraživanje podataka o ključnim rečima?

Ako se, poput mene, uklapate u ovaj opis, postoji nekoliko alatki koje vam mogu pomoći da ostvarite najbolje rezultate, a Google Correlate je jedna od njih. Koristeći nju, možete otkriti obrasce u pretraživanju „koji korespondiraju/odgovaraju stvarnim trendovima”.

Drugim rečima, pruža vam ključne reči koje se obično traže zajedno.

Istraživanje ključnih reči i koliko poseta donose je ključno za vaš biznis

Znate već da postoji mnoštvo stručnih tekstova na temu ključnih reči. Međutim, ova alatka vam pokazuje one koje najbliže korespondiraju sa ključnom rečju koju ste vi uneli. Ako ste veoma zainteresovani da otkrijete najbolje duge ključne reči za neku temu, Google Correlate vam može biti najbolji prijatelj za to. Doduše, Srbija nije na spisku zemalja. Ukoliko pravite blog na engleskom, onda će vam sigurno biti od koristi. Učinite sebi uslugu i isprobajte ovu alatku, pre nego što napišete sledeću objavu na blogu, jer vam može pomoći da sagledate stvari iz potpuno drugog ugla, koji ste prethodno možda zanemarili.

5. Google Trends

Veoma značajna i moćna alatka koju često zanemare stručnjaci za onlajn marketing, Google Trends, može vam pomoći da se dotaknete tema koje su u tom trenutku popularne. Pored opcije „Featured Insights” koju možete istraživati, takođe možete pretražiti bilo koju temu ili ključnu reč koja vam padne na pamet.

Na primer, možda vodite blog koji se bavi društvenim mrežama. Zbog toga je pametno da budete u toku sa svim novim dešavanjima u vezi sa Fejsbukom.

Sa listom povezanih tema, veoma brzo možete smisliti nove ideje za buduće objave na vašem blogu. Možda danas pišete o nekom putopisu, ali već sutra se možete baviti nekom drugom temom.

Alatka Google Trends ne pruža uvek podatke koje možete pretvoriti u vašu prednost. Međutim, iz perspektive SEO, vredi je koristiti na dnevnoj bazi. Nikada ne znate kada vam može pomoći da otkrijete neku temu koja može privući veliki broj poseta na vaš veb sajt.

6. Google Chrome

Kakve veze veb brauzer ima sa SEO?

Ako verujete da su svi brauzeri isti, vreme je da promenite način mišljenja. A evo i zašto: Google Chrome poseduje razne SEO ekstenzije koje vam mogu biti od velike koristi u kreiranju marketing strategije.

Google SEO ekstenzija

Na primer, SEO & Website Analysis (SEO i Analiza veb sajtova) je jedna od najboljih na koje možete naići. Koristeći nju možete istog momenta dobiti SEO izveštaj za bilo koji veb sajt. Ne samo da vam ovo pruža priliku da pratite uspeh vaše SEO strategije, već možete pratiti strategije vaših konkurenata. Kao rezultat toga, bolje ćete shvatiti šta je potrebno da uradite kako biste se probili na vrh Guglovih pretraživanja za određene ključne reči. Ukoliko se profesionalno bavite SEO optimizacijom, onda bih vam predložio vrhunsku stvar: fantastični softver SEO profiler koji košta 1 dolar mesečno, preko kog možete pratiti naporedo 50 projekata i 500 ključnih reči, uz sve vrste analiza.

Ako ste otvoreni za korišćenje Google Chrome kao vašeg pretraživača, onda budite spremni da preuzmete nekoliko SEO ekstenzija. Kada pronađete onu koja vam najviše odgovara, iznenadićete se koliko često ćete se na nju oslanjati.

7. Google Alerts

Kao što je slučaj i sa Google Chrome, možda još u potpunosti ne shvatate kako vam ova alatka može pomoći da ostvarite vaše SEO ciljeve.

Možda će vas i ovo zbuniti kao Google Chrome, međutim, što više budete koristili alatku Google Alerts, to ćete postati kreativniji sa njenom upotrebom. Jedna od najboljih svari koju možete da uradite je da podesite obaveštenje (alert) za vaših glavnih pet konkurenata. Na ovaj način ćete dobijati obaveštenje svaki put kada ih neko pomene na internetu. Tako ćete videti gde sve sprovode marketinške aktivnosti i zašto su bolje pozicionirani od vas.

Zašto je ovo važno?

Za početak, to vam omogućava da neprestano pratite konkurenciju i šta rade. To vam takođe pruža priliku da težite tome da o vama izveštavaju na isti način. Nema ništa loše u praćenju objava i blogera koji redovno prate vašu konkurenciju. Jednom kada sastavite kvalitetnu listu istih, zainteresovanima možete poslati ponudu za saradnju. Ako imate da ponudite nešto zanimljivo ili ako možete da dokažete da je vaša kompanija dovoljno relevantna kao i vaša konkurencija, nemojte biti začuđeni ako to dovede do medijskog pokrića, a možda čak i linka ka vašem veb sajtu.

Korišćenje alatke Google Alerts je lako toliko da ukucate temu i pregledate „Alert preview” (Prikaz obaveštenja). Ako vam se dopada ono što vidite u tom prikazu, vreme je da napravite obaveštenje i čekate da se nove informacije same pojave.

8. Google Voice

Koji je vaš primarni cilj u vezi sa SEO i vašim veb sajtom?

Kao što će većina reći, odgovor je prost: stvoriti što relevantniju posetu. Međutim, upamtite ovo: stvaranje uspešne firme je mnogo više od povećanja broja poseta na veb sajtu. Morate isplanirati način na koji ćete pretvoriti ove ljude u klijente. U zavisnosti od toga čime se bavite, možda ste ona vrsta delatnosti koja mora preko telefona da porazgovara sa mogućim klijentima. U tom slučaju, sigurno znate koliko je važno biti na usluzi u svakom trenutku.

I baš tu alatka Google Voice stupa na scenu.

Ako upotrebite ovu alatku, možete pristupiti jednom broju na svim vašim telefonima. Tako da, ako, na primer, imate više od jedne poslovne telefonske linije, možete ih sve spojiti koristeći Google Voice.

Ova alatka vam takođe nudi besplatne međugradske pozive, govornu poštu koja je prilično laka za korišćenje, kao i povoljnu ponudu za sve međunarodne pozive. Ako se pitate šta još možete da uradite sa alatkom Google Voice, uzmite u obzir sledeće mogućnosti:

  • Slanje poruka direktno sa vašeg računara
  • Kreiranje personalizovanih pozdrava koje možete prilagoditi vašim klijentima
  • Deljenje govorne pošte i mogućnost čitanja transkripta onlajn
  • Primanje poziva sa bilo kog telefona.

Pokretanje je veoma lako i sastoji se podnošenja zahteva za novi broj ili korišćenja već postojećeg telefonskog broja.

Dalje treba samo da pratite uputstva i za čas ćete otvoriti svoj profil. Možda za vas ovo u tradicionalnom smislu nije SEO alatka, ali je ona, na mnogo načina, od izuzetne važnosti za uspeh vašeg marketinškog plana.

9. Google Sheets

Sa toliko SEO alatki koje možete izabrati, možda budete gravitirali ka onima koje su naširoko poznate da pružaju funkcije visokog kvaliteta.

Iako nema ništa loše u tome da usmerite svoju pažnju na SEO alatke, nekada je najbolje da se vratite na osnove. Ovo je posebno istinito ako ste započinjete SEO proces i želite pažljivo da pratite sve što radite.

Iznova i iznova govorim ljudima da koriste Google Sheets za različite zadatke koji imaju vezu sa optimizacijom kao na primer:

  • Stvaranje kalendara za sadržaj za vaš blog
  • Praćenje ključnih reči koje ste pratili i u prošlosti, kao i one na koje biste želeli da se fokusirate u budućnosti
  • Praćenje broja linkova ka vašem veb sajtu, uključujući i to odakle dolaze.

Pored svega nabrojanog, Google Sheets vam takođe može biti od koristi kada delite dužnosti vezane za SEO sa drugim ljudima.

Google sheets

Na primer, možda želite da sarađujete sa nekim na odabiru dugačkih ključnih reči. Umesto da razmenjujete na stotine mejlova, napravite Google Sheet i podelite željenu informaciju. Ovo pomaže u tome da svi znaju šta se radi u svakom trenutku, čime se izbegava preklapanje u radu i moguće greške.

Iako je obično najbolje početi sa praznim dokumentom, možda ćete ipak želeti da izaberete neki od šablona koje nudi Google.

Možda ovo nije najjača SEO alatka, ali Google Sheets je jedna od onih prostih stvari koja može imati veliki uticaj na vaše poslovanje.

10. YouTube

Sećate li se kada je Gugl kupio YouTube za više od milijardu dolara? Mnogi su smetnuli su uma da ova dva giganta posluju pod istim krovom i da je najveći pretraživač na svetu vlasnik najvećeg veb sajta za deljenje video sadržaja (i drugog najvećeg pretraživača na svetu, ako niste znali).

Ako vam je cilj da razvijete sveobuhvatni onlajn marketing i SEO strategiju, od ključne je važnosti da se uhvatite u koštac sa stvaranjem i distribucijom video sadržaja. Imaćete veliku korist ako usmerite većinu vaših resursa za stvaranje marketing video sadržaja na YouTube, a tome u prilog ide činjenica da taj vebsajt poseduje najveću bazu korisnika od svih veb sajtova koji dele video sadržaj.

Takođe, videi sa YouTube se često rangiraju veoma visoko na Guglovim rezultatima pretraga. Tako da, čak i ako se mučite da poboljšate rang vašeg veb sajta, možda su YouTube videi ono što vam treba kako biste u tome uspeli. Koristeći ovaj metod, znate da možete da pružite sadržaj publici koju zanima šta imate da kažete.

Ako želite da vidite koliko YouTube stvarno može da bude jak, pretražite neke od najpopularnijih kanala. Ako to uradite, steći ćete bolju sliku o tome šta je drugima pomoglo da uspeju i na koji način možete da razvijete vašu onlajn strategiju.

Zaključak

Nema veze da li je vaša struka optimizacija veb sajtova za neku lokalnu firmu ili pak za neki poznati brend. Nije toliko bitno koliko ste uspeha imali u prošlosti, već rezultati koje želite da postignete. Korišćenjem jedne ili više ovih alatki će sigurno unaprediti vaš rad i pristup poslu. Da li ste znali da je gotovo 60% B2B marketing menadžera izjavilo da SEO ima najveći uticaj na vodeću generaciju?

Ako se slažete sa ovom konstatacijom, sada je pravo vreme da pažljivo analizirate vašu SEO strategiju kako bi bili sigurni da sve obavljate kako treba.

Šta mislite o ovoj listi besplatnih Google alatki? Da li ste već koristili neku od njih? Podelite vaše mišljenje sa nama u komentarima, zanima nas vaše mišljenje. Ukoliko ima neka tema koju o kojoj bi želeli da pišemo slobodno recite.

Još korisnih tekstova možete pronaći na našem SEO blogu, jer, znanje nije znanje ako se ne deli.

Ukoliko vam je ovaj tekst bio koristan, sigurno će biti i vašim prijateljima pa vas molimo da ga podelite na vašoj društvenoj mreži. Hvala!




SEO smernice za 2022. godinu

Pročitajte na šta treba da obratite pažnju u 2022. godini....


Detaljnije...



Linkbuilding Tutorijal za 2022

Zašto su backlinkovi i dalje najvažniji za optimizaciju sajta...


Detaljnije...



Kad dolaze SEO rezultati?

Kada SEO počinje da generiše veću prodaju, kad dolazi rangiranje...


Detaljnije...

Da li Vam je potreban pouzdan seo partner?

Agencija NetVision vam moze pomoci pri kreiranju nastupa na internetu ili poboljsanju postojeceg nastupa.

SEO Optimizacija Izrada web sajta